היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (שני) לאמץ את המלצת פרקליט המדינה וראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרת ישראל, לפיה יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בנוגע למספר עניינים הקשורים בהתנהלות מעונות ראש הממשלה.



מדובר בהתנהלות של שני המעונות, בירושלים ובקיסריה. החשוד המרכזי שעלה במהלך כל הבדיקה הוא סמנכ"ל המבצעים ראש הממשלה, עזרא סיידוף. 


רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, איננה צפויה כרגע להגיע לחקירה, אך החלטה סופית בנושא תתקבל בהמשך.



מסתמן כי וינשטיין יעביר את תחומי החקירה לנציבות, על מנת שישקלו לגבי המשך דרכו של סיידוף. כמו כן יבחנו האם להעבירו מתפקידו בזמן החקירה או להשעות אותו.
 

היועץ המשפטי לממשלה הנחה את ראש האגף לחקירות ולמודיעין בהתאם לכך, וזאת בהמשך לבדיקה שנערכה על ידי יחידת להב 433 יאח"ה בנושא זה בחודשים האחרונים על פי החלטת היועץ.  בהודעה מטעם וינשטיין, לא נמסרו פרטים בעניין פעולות חקירה שננקטו ושיינקטו, כמו כן לא פורט אודות זהות המעורבים שיוזמנו להיחקר במסגרת החקירה הצפויה.



לפני כשבועיים, פורסם בערוץ 10 כי הפרקליטות צפויה להמליץ על פתיחת חקירה של הוצאות מעונותיו של ראש הממשלה. ההמלצה הועברה בעקבות הבדיקה שביצע מבקר המדינה פרופ' יוסף שפירא, ושתוצאותיה פורסמו ב-17 בפברואר השנה.

 
במרכז הפרשה עומדים תשלומים שניתנו לקבלן החשמל, חבר מרכז הליכוד אבי פחימה, שהועסק במעונו של ראש הממשלה למרות שהוועדה המפקחת על הוצאות המעונות הורתה לא להעסיקו.