מעצרם של שני הישראלים, זיו אורנשטיין וגרי שאלון, שנעצרו בחשד למעורבות בפרשת הונאת הסייבר בבנק האמריקאי ג'יי פי מורגן, הוארך היום (רביעי) ב-20 ימים, על רקע הבקשה להסגירם לארה"ב.
 
כנגד שני החשודים הוגש כתב אישום על ידי חבר מושבעים גדול פדרלי במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק בארה"ב בגין 7 עבירות הקשורות להבנת הון, הונאה וגניבת זהות, אשר עונשם המצטבר יכול שיגיע לעשרות שנות מאסר. כמו כן, בחודש יוני, הוצא צו מעצר בארה"ב כנגד המשיבים. 
 
המשיבים הואשמו כי הריצו מניות בארה"ב משנת 2011 ועד היום בדרך של הקמת חברות קש, רכישת מניות מוגברת והפצת מיליוני הודעות כוזבות באמצעות הדואר האלקטרוני שמטרתם הייתה לקדם את רכישת המניות ולעלות בזה את ערכן. לאחר שבוצעו פעולות אלו, מכרו המשיבים את מניותיהם המורצות באופן מתואם והלבינו את פירות ההונאה בדרך של העברת סכומי הכסף דרך חשבון בנק קפריסאי לחברות קש נוספות. שני אנשים נוספים נעצרו בפלורידה בחשד למעורבות בהונאה.

בדיון שהתקיים היום החליט השופט שמואל הרבסט להאריך את מעצרם של השניים והסביר כי "ככל שכתב האישום חמור יותר והעונש הנקוב לצידו רחב יותר כך גם צומחת ועולה עילת המעצר הכרוכה בהימלטות מאימת הדין. אכן ייתכן ומרכז חייהם ומשפחותיהם של השניים נעוץ בישראל אולם, כאשר שנות מאסר רבות מרחפות מעל ראשם הרי שבריחה והימלטות הופכות לאפשרות ריאלית ומשתלמת".
על פי החשד, העצורים מעורבים באירוע שהתרחש באוקטובר האחרון בו נפרצו עשרות מיליוני חשבונות של לקוחות ונגנבו פרטיהם האישיים של לקוחות הבנק האמריקאי ג'יי' פי מורגן. מהחברה נמסר כי באוקטובר האחרון נגנבו שמות, כתובות, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני של 83 מיליון לקוחות שנחשפו במתקפת סייבר שהפכה לאחת מפריצות המידע הגדולות בהיסטוריה.

החשודים עסקו בהרצת מניות על ידי רכישה בסכומים גבוהים באופן שהעלה לכאורה את שווי המניות והשפיע על החלטות המשקיעים. בזכות מצג השווא הצליחו החשודים להניב רווחים ממכירת המניות שערכן עלה. כזכור אתמול פורסם באתר החדשות הכלכלי "בלומברג" כי בין העצורים, שני אזרחים ישראלים ואזרח ישראלי ואמריקאי המתגורר לסירוגין בפלורידה ובישראל, ונעצר בחו"ל. על פי ה- FBI, הפרשה אשר תחילה נקשרה לגורמים ברוסיה, היא אחת מפרשות הסייבר הגדולות ביותר בהיסטוריה הכלכלית. 
 
גורמים רשמיים שהתייחסו לפרשה מסרו כי האדם חמישי הקשור למקרה טרם נעצר. המעצרים הם תוצאה של חקירה שנמשכה חודשים רבים, שבמרכזה עמדה קבוצת חברים שלמדו יחד לפני מעשור באוניברסיטת פלורידה. מדובר המשטרה נמסר כי "הודות לשיתוף פעולה בין יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות לרשויות האכיפה האמריקאיות ובראשן ה-FBI, נעצרו בישראל שני חשודים במעורבות לכאורה בביצוע הרצת מניות בבורסה האמריקאית". 

רק בשבוע שעבר פורסם כי במסגרת חקירה בינלאומית, עצרה יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 שלושה ישראלים, החברים על פי החשד בפורום אינטרנטי מחתרתי ומבצעים במסגרתו מגוון רחב של עבירות על פי חוק המחשבים ועבירות נוספות. במסגרת החקירה, נעצרו שלושת הישראלים, ומחשבים וחומרי מחשב שהיו ברשותם נלקחו לצרכי חקירה. ביחד עם הישראלים היו 28 חשודים שנעצרו ברחבי העולם. בהצטרף מבצע זה לפעילויות קודמות של רשויות האכיפה בעולם, נעצרו ונחקרו עד כה בסך הכל כ-70 חברים בפורום המחתרתי.