גל החום שהגיע אתמול לשיאו הבריח לחופי הרחצה ולבריכות השחייה אלפי ישראלים שלא היו מוכנים להקפיץ את חשבון החשמל שלהם. תפוסה נאה נרשמה גם בקניונים ברחבי המדינה - שילוב של החופש הגדול והמזגנים המקררים.
חברת החשמל מסרה כי אתמול נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים לאחר שבשעה 15:00 דווח על צריכה של 12,525 קילוואט.
״בסוף השבוע עשיתי קניות כדי להכין את הבית לסוג של מצור״, סיפרה דנית שלמה, צעירה מתל אביב, ״בקבוקי מים, אוכל, כל מה שנדרש כדי שלא אצטרך לצאת מהבית בחום הזה. אני נשואה למזגן״.

מיטל יצחקיאן (30) דווקא עזבה את הבית - ופקדה את חוף פרישמן בעיר. ״אי אפשר להישאר כל היום במזגן, אני אשתגע״, היא הסבירה, ״קצת שיזוף והרבה מים קרים של הים, זה הפתרון שלי. לקיץ הזה לא כל כך אתגעגע״.
במד״א ובשירותי הכבאות נערכו לאירועים חריגים, ועד לשעות הערב דווח על כ־150 בני אדם שטופלו מפאת החום.
מדוח עמותת צלול שפורסם אתמול עולה כי הצבת הכיסאות ומיטות השיזוף לאורך ולרוחב חופי הרחצה בתל אביב היא הגדולה והצפופה ביותר בארץ. לא נוותר בהם כמעט מקום למתרחצים שרוצים לבלות בים בלי לשלם עבור כיסא. העמותה בדקה כ־20 חופי רחצה באזורים שונים לאורך חופי הים התיכון והכנרת.
על פי השירות המטאורולוגי, טמפרטורת השיא נמדדה אתמול בקיבוץ גלגל בבקעת הירדן - 49 מעלות. באזורים רבים נוספים ברחבי הארץ חצו הטמפרטורות את קו ה־40. בבית שאן ובטבריה נמדדו 46 מעלות, בעין גדי 45, באילת ובקצרין 44, בעפולה 41 ובירושלים ונצרת 40. גם באזור השפלה ובגוש דן היה חם מהרגיל. בבית דגן נמדדו בצהריים 36 מעלות ובתל אביב 34.
היום צפויה ירידה קלה של שתיים־שלוש מעלות בממוצע, אך עדיין יהיה חם מהרגיל. גם מחר וביום רביעי תימשך ירידה ה428. בעם חמישי הטמפרטורות יהיו בהתאם לממוצע לעונה.