מזג האוויר החם והטמפרטורות הגבוהות השאיר את הישראלים בבית. גם היום (שלישי) נרשמה תנועה דלילה של מטיילים ברחבי הארץ.



יערני קק"ל מעריכים שכעשרים אלף מטיילים בלבד פקדו את הפארקים ויערות הקרן הקיימת לישראל ברחבי הארץ.



בממוצע ארצי, חניוני הפיקניק נמצאים תפוסה של כ- 30%. אמנם מדובר בעלייה של 10% ממספר המטיילים אמש, אך עדיין מדובר באחוזים נמוכים יחסים לשנים אחרות.



בצפון, האתרים המטוילים ביותר הם: חניוני יער ביריה, מורדות הכרמל נצרת, פארק גורן, פארק אידמית ויער אחיהוד. אלפים בודדים בלבד הגיעו למרכז וליערות הרי ירושלים. גם בדרום נרשמה תנועת מטיילים דלילה ביותר.



יוסי שרוואני, יערן קק"ל באזור המרכז סיפר: "כמות המטיילים גדולה יותר מאתמול, אך עדיין דלילה יחסית לחג זה בשנים עברו", והוסיף כי "המטיילים שהגיעו בחרו את חניוני היערות המוצלים, ביניהם חניון חרובית, פארק בריטניה ומצפה משואה, בחניוני יער בן שמן ופארק בריטניה״.



במקביל לכך, מהלך היום ביקרו כ-60,000 מטיילים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, מספר מצומצם מאוד יחסית לשנים קודמות.



האתרים בהם נרשמו עומסים הם בעיקר אתרי המים בצפון: שמורת טבע נחל שניר, שמורת טבע תל-דן, שמורת טבע בניאס וגן לאומי חורשת טל. כמו כן, גם לגן לאומי פלמחים, גן לאומי עין חמד, שמורת טבע עין גדי וגן לאומי בית גוברין הגיעו מטיילים רבים. בחניוני הלילה של רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים לנו הלילה מעל ל-3000 לנים.




חניון הלילה בגן לאומי בית ינאי, תפוסה חלקית בלבד. צילום: רשות הטבע והגנים




כאמור, גם אתמול נרשמה ירידה במספר הישראלים המטיילים ברחבי הארץ, רק כעשרת אלפים מטיילים הגיעו ליערות ולפארקים ונרשמה תפוסה ארצית ממוצעת של 20% בלבד.

נורית היבשר, יערנית יער בן שמן, הדגישה כי כי "ביער בן שמן, היער הגדול ביותר במרכז הארץ, ישנם רק אלפים בודדים, שבהשוואה לחג מטוייל מכיל מאה אלף בני אדם. כך גם פארק קנדה, שיכול להכיל כשלושים אלף איש, ונמצאים בו כרגע עשרות מטיילים בודדים. כך גם יערות הרי ירושלים, שם יש כאלפיים בני אדם". היא הוסיפה כי "בצפון, תנועת המטיילים גדולה יותר, כאלפים בודדים, אך עדיין הרבה פחות מימי החג בשנה שעברה".