הרב יאשיהו פינטו צפוי לנחות היום בנמל התעופה בן גוריון, בתום שהייה של שישה שבועות בארה"ב, לרגל טיפולים רפואיים. 
 
הרב ישוב לישראל לאחר שבשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את בקשתו להאריך את ביטול צו איסור היציאה מהארץ, שהוצא לו לאחר שהורשע במתן שוחד לתת־ניצב אפרים ברכה ז"ל. כעת פניו של פינטו אל הערעור שהגיש נגד העונש שהוטל עליו.
 
פינטו יגיע לישראל מלווה בבני משפחתו וייתכן שגם באחות. אחד מסנגוריו של פינטו, עורך הדין צבי ואתורי, אמר כי הרב עבר ניתוח לפני כמה ימים בשל זיהום שהתפתח אצלו. הוא מחובר לנקז, סובל מחולשה, נזקק להשגחה צמודה, "מה שמנע ממנו לחזור לישראל עד עכשיו". עדיין לא ברור אם הרב יבקש להתאשפז בבית חולים עם הגעתו ארצה, כפי שהיה בפעם שעברה שבה אילץ אותו בית המשפט לשוב לישראל. 
 

בעוד כשלושה שבועות ידון בית המשפט העליון בערעור שהגיש פינטו על העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי – שנת מאסר אחת. פינטו הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת־ניצב ברכה, בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. לפני כחודשיים וחצי אישרה שופטת בית המשפט העליון, ענת בירן, לפינטו לטוס לחו"ל כדי לעבור ניתוח.
 
בשבוע שעבר קבע השופט נועם סולברג כי פינטו ישוב לישראל בתוך שבעה ימים, ושלושה ימים לאחר מכן הציגו סנגוריו של הרב בפני בית המשפט את כרטיסי הטיסה, שמבטיחים את שובו.