הקריקטורות האנטישמיות המפורסמות ביותר מגרמניה הנאצית קמות לתחייה בסרטון ויראלי חדש שהופץ לקראת יום השואה. הסרטון, שנוצר בהתנדבות מלאה ע"י משרד הפרסום הדיגיטלי Hooligans, מציף את מצבם הכלכלי הקשה של הניצולים בארץ. "דווקא במדינת היהודים לאף אחד לא אכפת", אומרת אחת הדמויות בסרטון, גבר עם אף גדול, ומדגישה את האבסורד. 



ממשרד הפרסום נמסר כי "הגיע הזמן שניצולי השואה יפסיקו להסתמך על הכסף שמקוששות עבורם העמותות שמתחננות בשמם. הגיע הזמן שייצאו מסטטוס המסכנות שנכפה עליהם ויתחילו לחיות בכבוד, עם הכסף שנועד עבורם ולא מגיע אליהם. הגיע הזמן שאנחנו נפסיק לקבל את המצב הזה כמובן מאליו – לפני שיהיה מאוחר מדי (שזה ממש עוד מעט).ביום השואה הקרוב, חשוב לזכור ולא לשכוח גם את זה".



לאחרונה פורסם כי בגלל היעדר עדויות כתובות, ניצולי שואה מתקשים לקבל את זכויותיהם. דניאלה אלרון, מנכ"לית עמותת שילה, המפעילה מוקד מיצוי הזכויות בשיתוף אגף הרווחה בעירייה, אמרה כי "ניצולי שואה רבים אינם מודעים לאפשרויות ולזכויות שהיו צריכות להיות מוצעות להם או שאינם יודעים כיצד להתמודד עם המכשולים בדרך למימושן. מאז הקמת המרכז ב־2012 טיפלנו באלפי מקרי זכויות של ניצולי שואה ואנו ממשיכים לפעול במרוץ נגד הזמן".