סערת מחמוד דרוויש: שר הביטחון, אביגדור ליברמן, זימן הבוקר (רביעי) לבירור  את מפקד גל״צ, ירון דקל, בעקבות התכנית ששודרה אמש בתחנה על מחמוד דרוויש כחלק מסדרת תכניות על "טקסט ישראלי מכונן" במסגרת האוניברסיטה המשודרת, שנחשב למשורר הנכבה הפלסטינית. הבירור עם מפקד גל''צ נקבע למחר בצהרים בלשכתו של שר הביטחון.



השר ליברמן מסר כי ״על פניו נראה שמדובר בעניין חמור שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות שמשמשים עד היום כדלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם ״ירושלים של זהב״ ו״מגש הכסף״. ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום״, אומר השר ליברמן.



אתמול תקפה השרה מירי רגב את תחנת גלי צה"ל, מאותה סיבה: "גל"צ ירדה מהפסים. תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי ישראלי במסגרת תוכנית רדיו שתכליתה עיסוק ב"טקסטים מכוננים של הישראליות".



"מחמוד דרוויש איננו ישראלי, הטקסטים שלו אינם ישראלים ומהותו התנגדות לערכים המרכזיים של החברה בישראל" אמרה רגב, שהוסיפה כי "עלינו להילחם בתכני ההסתה הפלסטינים שמופיעים בספרי הלימוד ובאמצעי התקשורת שלהם ולא לתת להם במה נוספת במימון ציבורי, בתחנה צבאית".



"לא ייתכן שהציבור יממן תחנת שידור הפוגעת ברגשותיו ונותנת במה לנרטיב פלסטיני המתנגד לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. אני קוראת שוב לשר הביטחון ליברמן לעשות סדר. חייבים להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון", אמרה.



יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, תקף את דבריה של מירי רגב על שירת מחמוד דרוויש וזימונו של מפקד גל"צ לשיחת בירור אצל שר הביטחון: "במקום בו משתיקים שירה ומשוררים, ישתיקו גם אנשים. בוקר אחרי שהונצחה אות של קלון בספר החוקים של מדינת ישראל בדמותו של חוק ההדחה, המבקש להשתיק ציבור שלם ולבטל את רצונו הדמוקרטי, אנו רואים איך קברניטי הממשלה, שיכורי הכוח, ועמוסי המוזה משלטונות ארדואן ופוטין, מבקשים לבטל במחי התבטאויות אביליות שירה מפוארת ומשוררים מוערכים".



לדבריו, "ההיסטוריה תשפוט את מירי רגב, ליברמן ונתניהו על מעשיהם, והם ייזכרו לנצח כמי ששיסוי, פילגו והסיתו נגד חופש הביטוי והמחשבה, והפכו את ישראל למקום בו מפחיד לבטא דעות, לכתוב שירים וליצור".