פעוט בן שלוש וחצי במצב אנוש לאחר שנשכח היום (רביעי) ברכב ברהט. הפעוט הובא למרפאה בעיר כשהוא מחוסר הכרה, שם צוותי הצלה ביצעו בו פעולות החייאה. לאחר שהושב הדופק, פונה הפעוט לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. פרמדיקים של מד"א, גיל אסיסקוביץ ונגיב אסנע שטיפלו בילד סיפרו: "כשהגענו למרפאה ראינו ילד כבן ארבע מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא חם למגע. הצטרפנו לפעולות ההחייאה שביצע הרופא במרפאה תוך כדי שאנחנו משתמשים בתרופות והנשמה מתקדמת וכעבור זמן קצר כשחזר לילד הדופק הוא פונה לבית החולים 'סורוקה' תוך כדי המשך טיפול רפואי".



האירוע היום מתרחש שמונה ימים לאחר שתינוקת בת שמונה חודשים, באר הורוביץ ז"ל, נשכחה ברכב סמוך ללשכת התעסוקה בערד. התינוקת אותרה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששהתה ברכב הנעול זמן ממושך. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה בו פעולות החייאה שלא צלחו, אשר בסופן נאלצו לקבוע את מותה.



מהחקירה עלה כי הסבתא, בתה ונכדתה הגיעו לעיר הדרומית מהיישוב סוסיא בדרום הר חברון, שם הן מתגוררות. הסבתא הסיעה את בתה, עובדת סוציאלית במפעל מוגן בעיר, למקום עבודתה ולאחר מכן הייתה אמורה להסיע את נכדתה הפעוטה למעון. אולם, הסבתא שכחה את התינוקת במכונית, ונסעה ישירות למקום עבודתה. בצהריים היא יצאה לאסוף את בתה, ואז שתיהן איתרו את התינוקת ללא רוח חיים ברחוב הפלמ"ח שבאזור התעשייה בערד.



פעוטה נשכחה ברכב בערד. צילום: דוברות מד"א
פעוטה נשכחה ברכב בערד. צילום: דוברות מד"א



לפני כחודש אסון נוסף אירע בדרום הארץ, כאשר שני אחים בגילאי שנתיים ושלוש נשכחו ברכב בשטח בית הספר "אלסייד" הסמוך ליישוב חורה בנגב שבמועצה האזורית אל קסום. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של שני הפעוטות, שבמשך שעות הושארו ברכב בחום הכבד, בטמפרטורה של למעלה מ-37 מעלות. כשהדיווח התקבל לראשונה, הוקפצו למקום שוטרים וכאמור, בתום טיפול רפואי, נקבע מותם של השניים. עם תחילת חקירת האירוע עלה כי אביהם של הפעוטות, שהגיע ללמד בבית הספר, הוא זה שהשאיר אותם לבדם בחנייה. ראאד, אחד הפרמדיקים שהגיעו למקום, סיפר אז: "קיבלנו קריאה והתחלנו לבצע החייאה, הם היו בחוסר הכרה וללא דופק. המשכנו כל הזמן, עד שהגיע צוות נט"ן, שעשה את הפעולות שלו. המשכנו במשך עשר דקות, עד שהוכרז מותם. זה נוראי, אני מצטער מאוד בשביל המשפחה".



באירוע נוסף של שכיחת פעוט ברכב שאירע לפני כחודשיים באשדוד, נפטר תינוק כבן שנה וחצי לאחר שנשכח ברכב אביו ברחוב ב.צ.מילמן שבעיר. באותו הבוקר, הסיע האב את ילדיו לגנים ושכח לשים את הפעוט במעון, הוא חזר הביתה, עלה לדירתו ולאחר זמן רב הבין שכל הנראה שכח אותו. אז רץ האב מיד לרכב והוציא את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה. מנהל מרחב לכיש במד"א עמי איבגי סיפר אז על האירוע: "כשהגענו למקום ראינו תינוק כבן שנה ושלושה חודשים כשהוא מחוסר הכרה עם סימני מכת חום קשה. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".



הרכב בו נשכח הפעוט באשדוד. צילום מסך
הרכב בו נשכח הפעוט באשדוד. צילום מסך