חשש שמוצרי יוניליבר, הנגועים בסלמונלה, הגיעו לצרכנים. זאת, לאור העובדה שחברת יוניליבר מסרבת בתוקף לחשוף את תאריך גילוי הזיהום במפעל. בעקבות פניית "מעריב" בנושא, יגיש ח"כ איציק שמולי שאילתה בכנסת ובה דרישה לחשיפת התאריך המדויק בו התגלתה סלמונלה בשני מותגי דגני בוקר תלמה שמייצרת חברת יונילבר. כמו כן, דורש ח"כ שמולי ממשרד הבריאות לבדוק לעומק את פרשת דגני הבוקר הנגועים שיוצרו במפעל יוניליבר.



"לא ברור מאיפה הוודאות הזאת שהמוצרים המזוהמים לא הגיעו לצרכן, אם עד כה לא דווח לציבור על תאריכי ייצור המוצרים האלה" אמר "העובדה שהחברה עד כה נקטה במדיניות של שקר והסתרה, לא מאפשרת בנקודה זו, להסתמך באופן בלעדי על הדיווח העצמי שלה. משרד הבריאות חייב כאן להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את הדברים לאשורם בעצמו".



פניות חוזרות ונשנות של "מעריב אונליין" ל"יונילבר", לקבלת תאריך גילוי הסלמונלה - נענו בשלילה. כמו כן, לא התאפשר לראיין את מנכ"לית יונילבר ישראל,  ענת גבריאל  בעניין. החברה נותרה בעמדה של סירוב תקיף לחשוף את תאריך גילוי הסלמונלה בדגני הבוקר שלה במפעל בערד וכך היא מותירה ענן של אי וודאות סביב הנושא. לאור הסתרת מידע נוספת בנושא זה מהציבור, נשאלת השאלה האם אמנם לא הגיע סלמונלה לקערת דגני הבוקר של ילדים ומשפחות? 


החשד גדל, משום שהדיווח של חברת "יוניליבר" על כך שהסלמונלה התגלתה לפני חודש, לא תואם את הדיווח של רשת שופרסל שעצירת האספקה של שני מותגי דגני הבוקר של תלמה, היתה לפני שלושה שבועות בלבד. וכן שפניות של הרשת לקבל הסבר להפסקת השיווק של המוצרים, לא נענתה בתשובה מלאה אלא בהודעה ש"היתה תקלה במפעל". עוד החלטה תמוהה של יוניליבר, היא לאפשר קבלת פיצוי לצרכנים שרכשו את שני מותגי הקורנפלייקס של תלמה, שהרי אם המוצרים היו תקינים לכל אורך החודש מדוע מגיע לצרכנים פיצוי? גם על כך נאמר מהחברה שמדובר בצעד להרגעת הפניקה שנוצרה.

מגיש שאילתה. ח"כ איציק שמולי. צילום: פלאש 90
מגיש שאילתה. ח"כ איציק שמולי. צילום: פלאש 90

בפניה נוספת  של "מעריב" לחברת "יונילבר" בעניין זה, שוב הודגש חד משמעית, שהחברה מסרבת סירוב מוחלט לציין מה התאריך בו התגלה זיהום הסלמונלה במפעל בנימוק שפרסום תאריך גילוי הסלמונלה  יגרום לאנשים לבהלה חדשה לגבי כל מוצרי תלמה שנרכשו סביב אותו תאריך. עוד צויין בחברת יונילבר שההחלטות בפרשה וההתנהלות של יחסי הציבור לגביה נעשות היום בהתייעצות ועל לדעת ההנהלה העולמית.
 
החברה דבקה בעמדתה שהיא התנהלה ללא דופי: "ברגע שהסדרה זוהתה כמזוהמת היא לא שווקה. כל קו המוצרים יצא להסגר ולא שווק ולא יצא לשוק שאר קווי הייצור של שני המותגים הללו המשיכו להיות משווקים. היה מחסור נקודתי גם כתוצאה מהזיהום וגם כתוצאה מביקושים גבוהים. אף מוצר לא יצא מהמפעל כשהוא לא תקין. אנחנו פעלנו נכון.

"ברגע שהתקשורת חשבה שאנחנו הסתרנו היינו צריכים להגיד על הזיהום. הטעות היחידה היא שהבנו מה קרה מאוחר מדי אבל גם משרד הבריאות וגם אנחנו פעלנו הנהלים. במפעלי מזון יש חדשות לבקרים מוצרים מזוהמים אם משרד הבריאות היה צריך לטפל בזה הוא לא היה מספיק לטפל בזה. משרד הבריאות אמר שאנחנו לא צריכים היינו ליידע אותם".