בחודשיים האחרונים חזרה ואמרה הדיפלומטיה הישראלית והעולמית פעמים כה רבות את המילים "היסטורי", "דרמטי" ו"ראשוני" ביחס למה שקורה בינינו לבין איחוד האמירויות ובחריין, עד שכבר כמעט התרגלנו. בדיוק לזה אנחנו צריכים להתרגל. להתרגל, אבל לא להקל ראש. להעריך, לכבד ולהבין את גודל השעה וגודל החובה המוטלת עלינו לממש במהירות את היחסים עם מדינות המפרץ.

אתמול נחתה משלחת רשמית ראשונה מאיחוד האמירויות בנמל התעופה בן־גוריון, ובראשה שרי האוצר והכלכלה, מלווים בשר האוצר האמריקאי. הביקור הזה מצטרף לשורה של אירועים מהשבועות האחרונים: החתימה על הסכמי אברהם בוושינגטון, המשלחות הישראליות, יחד עם שותפינו האמריקאים, לאבו דאבי ובחריין והביקור המיוחד מאוד של שרי החוץ של ישראל והאמירויות גבי אשכנזי ושייח' עבדאללה עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס במוזיאון השואה בברלין.

במהלך הביקור אתמול נחתמה שורה של הסכמים ורבים נוספים עוד ייחתמו. ההסכמים האלה הם בין אנשים, והם נועדו לאפשר לנו לחיות זה עם זה, לבקר זה אצל זה, לעשות עסקים יחד ולהמשיך ולהתקדם. לשנות את המציאות.

ההישגים הגדולים של היום הם הפרי של עבודה חשובה של הדיפלומטיה הישראלית. במשך יותר משני עשורים פעלנו בשקט ובצנעה במדינות המפרץ, במטרה להכין את הקרקע ליום הזה. יצרנו קשרים מדיניים וכלכליים ובנינו גשרים, גם ברשתות החברתיות, עם מדינות המפרץ.

בעבודה הממושכת הזאת טמון חלק חשוב מהייחודיות של מה שקורה עכשיו. היכרות ארוכה וקרובה היא מתכון שמבטיח הבנה הדדית ובשלות. מתכון שערב לכך שנסכים במהירות על סדר העדיפויות המשותף ועל הדרכים ליישומו. על ההזדמנויות ועל האתגרים. אנחנו מחייכים מאותם דברים ומודאגים מאותם דברים.

השותפים החדשים שלנו באמירויות ובבחריין הם אנשים מוכשרים ורציניים. פטריוטים אמיצים ומעוררי כבוד. מדינת ישראל היא מדינה רבת־עוצמה ומיוחדת, ביכולותיה ובאופייה. ברור לנו שהציפיות שלנו זה מזה הן גבוהות, וכולנו מחויבים מאוד לממשן.

משרד החוץ יפתח בקרוב שגרירויות במדינות השותפות להסכמי אברהם. הנציגויות הישראליות החדשות במפרץ, והדיפלומטים הישראלים בני המזל שישרתו בהן, ימלאו משימה אחת: להגשים את האינטרסים שלנו, לייצר למדינת ישראל הישגים מוחשיים, להעניק שירות לאזרחי ישראל ולהבטיח שהשלום הזה יהיה אמיתי, חם, מוחשימאוד ומהיר ככל האפשר.

ולבסוף, אי אפשר ואסור להמעיט בחשיבות התפקיד המכריע שמילאו וממשיכים למלא הנשיא טראמפ והממשל האמריקאי בהישגים של החודשים האחרונים. ברית אסטרטגית במלוא מובן המילה, שבה משקיעה ארה"ב את קשת יכולותיה כמעצמה, כדי להבטיח שלישראל 7ולישראלים יהיה טוב יותר. תודה.

הכותב הוא מנכ"ל משרד החוץ