חשד לפעולת נקם מהירה: צעיר בשנות ה-20 לחייו, שהתדרדר עם רכבו בכביש 6 לאחר ירי שבוצע לעברו, מת היום (שני) בבית החולים בילינסון. באירוע המדובר, שהתרחש סמוך למחלף נחשונים, נפצע צעיר נוסף באורח אנוש. במשטרה חושדים כי קיים קשר בין הירי נוכחי לבין חיסולו של סלמן אזברגה בן ה-60, שבוצע הבוקר בלוד. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה את השניים לבית החולים בפתח תקווה, כשהם מחוסרי הכרה ומונשמים עם פציעות בגופם, שם כאמור נקבע מותו של אחד מהם.

בשעות אחר הצהריים נעצרו שני אחים, תושבי לוד בני 21 ו-23, בחשד לביצוע הרצח בכביש 6. השניים נעצרו בידי בלשי ימ"ר מרכז, בעוד המשטרה ממשיכה בביצוע החקירה. 

בעוד חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה היו טרודים בחקירת הזירה בה חוסל אזברגה ובלשים עסקו בליווי של נציגים מבני משפחת אבו סאלוק, המשפחה שמולה מתנהל הסכסוך העקוב מדם בלוד, בדרכם להעתיק את מקום מגוריהם לכפר קאסם, נערכו על פי החשד, גורמים המקורבים למשפחת הנרצח, לפעולת נקמה, כאילו נלקחה מסרט אימה של היצ'קוק.

זירת הירי בכביש 6, צילום אלון חכמון

וכמו בכל סרט טוב, גם כאן הצליחו על פי החשד גורמים מבני משפחתו של הקורבן להגיב מהר מהצפוי ולהביא לחיסולו של צעיר בשנות ה-20 ממשפחת אבו סאלוק, לפצוע צעיר נוסף שישב לידו ברכב באורח אנוש ולפגוע בשני כלי רכב נוספים של המשפחה, כל זאת למול עיניהם של שוטרים.

מיד לאחר מכן נמלטו מהזירה במהירות ובמשטרה מנהלים אחריהם מצוד לרבות מסוק שעלה לאוויר כשעה לאחר מכן.

הכל החל בשעת בוקר מוקדמת כשאזברגה בן ה-60, כך עולה החשד, חזר מתפילה והיה ברכבו, באזור התעשייה בלוד. המחסלים שארבו לו במקום פתחו לעברו בירי ממוקד שכלל מספר רב של כדורים. כתוצאה מכך הוא מת במקום.

בדיקה מהירה של השוטרים העלתה כי מדובר בני משפחתו של אזברגה מצויים בסכסוך עקוב מדם עם משפחת אבו סאלוק, סכסוך שגבה עד אתמול תשעה קורבנות.

זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)
זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)

אגב, בחמישי האחרון נעשה ניסיון חיסול בלוד בין המשפחות שעה שבוצע ירי לעבר רכב משוריין, אולם כאן הירי היה מתמשך ולא השאיר לקורבן כל סיכוי.

נזכיר, כי לפני שנתיים בדיוק, ב-15 בדצמבר 2018 נורו למוות בני זוג ממשפחת אזברגה, משפחה מוכרת בלוד, בעת שהיו ברכבם, בכניסה לאזור התעשייה בעיר, ממש מול משרדי היחידה העילית של המשטרה להב 433. זמן קצר לאחר מכן עוד באותו לילה נורה אדם נוסף, ככל הנראה בשל טעות בזיהוי.  

סמוך לשעה 05:30 התקבל במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א דיווח אודות גבר המוטל בתוך רכבו, ברחוב הלן קלר שבאזור התעשייה בלוד ועליו סימני ירי. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר שנמצא ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו. 

כוחות משטרה גדולים שהוזנקו למקום פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, במקביל לסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים שעומדים מאחורי המעשה. 

חוקרי זירה ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) של המשטרה החלו באיסוף ממצאים לרבות פורנזיים ובמקביל סרקו את האזור במטרה לאתר מצלמות אבטחה שייתכן ויוסיפו אור לפרשה. 

זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)
זירת האירוע בכביש 6, הרכב שהתדרדר (צילום: אלון חכמון)

חובש רופאת חרום על אופנוע מד"א, איתן שנור ופרמדיקית מד"א מיכל אלימלך, סיפרו: "ראינו רכב שבתוכו ישב גבר, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל מפציעות קשות, ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

מיד עם היוודע דבר הרצח, החלו לסעור הרוחות בלוד ולכולם היה ברור כי תגובה לא תאחר לבוא. אלא, שרבים לא סברו כי התגובה תגיע מהר כל כך.

ואכן, כשספיחים אחרונים של משפחת אבו סאלוק הודיעו כי הם משלימים את המעבר לכפר קאסם על מנת להרגיע את הרוחות, הבינו במשטרה כי מדובר בפעולה רגישה ושתי ניידות ליוו את שלושת כלי הרכב של אותה משפחה במטרה לאפשר להם נסיעה בטוחה לכאורה לכפר קאסם. 

אלא, שכבר סמוך לצומת גימזו, חשדו הבלשים ברכב פרטי שנסע לצידם כי הוא זומם דבר מה, והבלשים סטו מדרכם והחלו לעקוב אחריו.

בשלב הזה נותרו בני משפחת אבו סאלוק עם ניידת בילוש אחת שליוותה אותם בדרכם לכפר קאסם.

כ-300 מטרים ממרכז הבקרה של כביש 6, בירידה מכביש מכבית (471) לכיוון צפון, בעוד רכבי המשפחה נוסעים כמעט לבדם בדרך בשל הסגר, הגיחה מכונית סקודה במהירות, עקפה את הניידת המשטרתית המלווה ופתחה בירי לעבר רכב פרטי מסוג טויוטה בו ישבו כאמור שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם.

כתוצאה מהירי, איבד הנהג את השליטה, סטה לשול הדרך מימין ונעצר בתעלה בצד הדרך. הבלשים שסברו תחילה כי מדובר בתאונת דרכים מיהרו להגיש עזרה לפצועים, אולם הבחינו במכונית הסקודה ממנה מבוצע ירי לעבר שני כלי רכב נוספים השייכים למשפחת אבו סאלוק, שגם הם נפגעו כשהאחד סוטה לשמאל הדרך ונבלם באי התנועה ואילו השני יורד לשול הדרך מימין עם פגיעות ירי בשלדת הרכב.

מסוק בזירת האירוע בכביש 6 (צילום: אלון חכמון)
מסוק בזירת האירוע בכביש 6 (צילום: אלון חכמון)

הבלשים ניסו לדלוק אחרי הרכב הנמלט והזעיקו למקום כוחות תגבור וצוותי מד"א שהעניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם במצב אנוש לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה, שם בחלוף כשעה נקבע מותו של אחד הפצועים ואילו הפצוע השני נכנס לחדר הניתוח.

כוחות משטרה גדולים מימ"ר מרכז הוזעקו לזירת האירוע המורכבת ופתחו בחקירה בסיוע של מסוק שהועלה לאוויר והצטרף למצוד אחרי המכונית שנמלטה מהמקום וממנה בוצע הירי.

אחד השוטרים שנכח במקום לאחר האירוע אמר: "זו זירה כמו המערב הפרוע. קליעים על הרצפה, רכבים עם פגיעות ירי, שיקגו ממש".

בעקבות הרצח נכנסו כוחות משטרה גדולים ללוד, ובמהלך כניסת הכוחות החלו עימותים קשים בין שתי החמולות בעיר, במסגרתן הוצת כלי רכב והושלכו אבנים לעבר השוטרים. אחד מהם נפצע באורח קל במהלך האירוע. במקביל, ביצעה המשטרה מעצר של שני חשודים במעורבות ברצח של אזברגה.