בית המשפט הכריע בעניין המחלוקת סביב קבורתה של אסתר וינשטיין, חסידת גור שחזרה בשאלה ושגופתה נמצאה אמש כשהיא ללא רוח חיים לאחר ששמה קץ לחייה. שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב שפרה גליק קיבלה היום (שני) את בקשתה של תמר מונטג, בתה של ויינשטין, וקבעה כי אמה תובא למנוחות מחר בשעה 17:00 בבית העלמין ירקון שבפתח תקווה, תחילה בטקס חילוני עם שירים ופרחים, כפי שביקשה במכתב ההתאבדות שהותירה אחריה ולאחר מכן בשעה 18:00 תתקיים קבורה על פי ההלכה היהודית, שלב אליו יצטרפו בני המשפחה החרדים של המנוחה.

בזאת קיבלה השופטת את בקשתה של הבת מונטג לאפשר קבורה בעלת אופי חילוני. את בקשתה הגישה הבת באמצעות עורכת דינה חווי אדמקר, שהסבירה לאחר ההחלטה: "השופטת גליק קיבלה את הבקשה לכבד את 'צוואתה' של המנוחה, לפיה היא מעוניינת להיקבר בטקס עם שירים ופרחים רבים. הטקס יתקיים בנוכחות בתה שחזרה עמה בשאלה, חבריה ומכריה, ולאחר מכן יתקיים הטקס היהודי בנוכחות בני המשפחה החרדים, אז גם תתקיים הקבורה של המנוחה". יש לציין כי הבת לא התנגדה לטקס ההלכה, אך התעקשה שלא לוותר על הבקשה של אמה.

לאחר ימים של חיפושים, נמצאה וינשטיין כשהיא ללא רוחה חיים ברכב היונדאי שלה, סמוך לחוף הקשתות באשדוד. בתה שחזרה בשאלה גם היא והיתה היחידה מבין שבע בנותיה שלא ניתקו עימה קשר, ביקשה לקיים את בקשתה של האם כפי שרשמה במכתב ההתאבדות שכאמור השאירה, ולקבור אותה בקבורה צנועה עם פרחים ושירים. אך שאר בנותיה המשתייכות לחסידות גור, אלו שניתקו עימה קשר בשנים האחרונות, ביקשו לקבור את אמן בקבורה על פי ההלכה.

 

"הן לא הכירו את אמא שלנו, התעלמו ממנה באכזריות"

אתמול בשעות אחר הצהריים, התכוונו נציגי זק"א להוביל את הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, אך שני הצדדים של המשפחה סירבו לביצוע נתיחה בגופה. בנותיה מחסידות גור שהגיעו למקום רצו לקחת אותה לקבורה, אך האמבולנס נבלם על ידי חבריה ובתה של ויינשטיין שסירבו לכך.

מונטג הביעה סלידה מהתנהגות שש אחיותיה שניתקו עם אימן קשר במהלך השנים, ואמרה: "הן לא הכירו אותה בחייה, התעלמו ממנה באכזריות ועכשיו כשהיא מתה הן רוצות לקבוע איפה תיקבר ומה לעשות בגופה. זאת חוצפה מרושעת". חבריה של וינשטיין אף נעמדו בקדמת האמבולנס ולא אפשרו לו לנסוע. "אנחנו נכבד את מה שהיא כתבה במכתב ההתאבדות. היא סיכמה את המניעים למעשה ובחרה להיקבר בדרך מסוימת וכך ייעשה", אמרו.
 

באמצעות עו"ד חוי אדמקר, פנתה מונטג לבית המשפט והוציאה צו המונע מסירתה לאחיותיה כביכול המשתייכות לחסידות גור וזאת עד לדיון, בו נקבע כאמו כי בקשתה של המנוחה תתקיים ולאחר מכן תבוצע בקשת המשפחה. עו"ד אירית רוזנבלום מנכ"לית ומייסדת ארגון משפחה חדשה התייחסה טרם הדיון לנושא ואמרה: "הגיע הזמן שנפסיק לעצום עיניים מול מערכת משומנת שבמסווה של דת פועלת ככת. חסידות גור מתנהלת ככת סגורה אשר עושה כל שביכולתה למנוע מחבירה לעזוב אותה ונוקמת בהם אם העזו לעשות זאת. אסתי ויינשטיין ז"ל היא הקורבן האחרון של הכת שבחסות עוצמה פוליטית מקבלת אור ירוק מהמדינה לעשות כרצונה".