אילנה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח בברנוער בתל אביב לפני כעשור, תובעת את המכון לרפואה משפטית ואת משרד הבריאות בסכום של מיליון ושש מאות אלף שקל, לאחר שגילתה שרקמות מגופת בנה נשמרו במכון בלי שדווח על כך. המדינה מצדה, ביקשה לדחות את התביעה על הסף. 
בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, על ידי עו"ד ענת גינזבורג, נכתב כי "לזוועתם של התובעים, הסתבר כי במשך שנים נשמרו במכון רקמות ו/או חלקי גופו של יקירם המנוח אשר נרצח בירי באירוע ה'ברנוער', וזאת מבלי לקבל את הסכמתם ובניגוד לדין, בחוסר תום לב חמור ממדרגה ראשונה, תוך ניצול מצוקתה של המשפחה וגרימת סבל נפשי גדול ועוגמת נפש קשה".
בכתב ההגנה שהוגש על ידי עורכת הדין שרון ואלה מפרקליטות מחוז תל־אביב, מבקשת המדינה מבית המשפט לדחות את התביעה על הסף. המדינה טענה כי "נתיחת גופו של המנוח הייתה פעולה הכרחית ביותר ונערכה על פי אמות המידה המקצועיות והנחוצות, בהתאם לדין ומבלי שנפל כל רבב בהתנהלות הנתבעים. במקרי מוות לא טבעיים הנתיחה נועדה לברר את סיבת המוות ובוצעה רק לאחר שאמו של המנוח נתנה את הסכמתה בכתובים, בגמירות דעת ובחתימתה על טופס בפני נציגי משטרת ישראל".

עו"ד ענת גינזבורג, המייצגת את כץ, אמרה ל"מעריב": משפחתו של ניר כץ ז"ל הגיעה היום לדיון ראשון בבית המשפט בתביעתה נגד המכון לרפואה משפטית, לאחר שגילתה שרקמות הוצאו מגופו ונשמרו שם. המשפחה מתרעמת קשות על עמדת המדינה ותמצה את ההליכים המשפטיים המתחייבים".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד משתתף בצער המשפחה. עמדת משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית ניתנה במסגרת כתב ההגנה. הליך הנתיחה התחייב בנסיבות העניין ולא היה כל פגם בהליך ההסכמה לנתיחה".
הרצח בברנוער היה אירוע ירי שהתרחש במוצאי שבת, 1 באוגוסט 2009, בבית אגודת הלהט"ב בתל אביב, בעת פעילות הברנוער. בפיגוע שביצע אלמוני נרצחו שניים - ניר כץ, מדריך בברנוער בן 26, וליז טרובישי בת ה־16, ונפצעו 11. לאחר ארבע שנים הוגש כתב אישום נגד חשוד בביצוע הרצח, שבוטל לאחר שהתגלה שהחשוד הופלל לשווא על ידי עד המדינה.