בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרם של שמונה חשודים במעורבות בפרשת הונאה בכרטיסי אשראי, שנחשפה ע"י חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף במשטרה, בשילוב עם יחידת הסייבר הארצית. מעצרם של שבעה מהחשודים הוארך בחמישה ימים ואילו מעצרה של אחת החשודות, אשר היא ובן זוגה מהווים דמויות מפתח בפרשה, הוארך ביומיים בשלב זה. 

כאמור, בני הזוג מטבעון, החשודים המרכזיים בפרשה מכחישים כל קשר לפרשה. אולם, חלק גדול מהמעורבים קשרו עצמם לחשדות שיוחסו להם, ואף שטחו בפני החוקרים את שיטת הפעולה, וסיפרו על אופן התנהלות בני הזוג כמי שעמדו בראש הפירמידה ודאגו להפעלתם.

נציין כי כבר בראשית החקירה הסמויה, שהחלה בעקבות תלונות של מספר קורבנות וכן של מספר בנקים שהבינו כי נפלו קורבן למעשי הונאה ותרמית, עלה החשד כי בני הזוג החזיקו במאגרי מידע ופעלו בצורה מתוחכמת על מנת להשלים את הפרטים החסרים להם המאפשרים גישה לחשבונות הבנק של הקורבנות.

השניים , גבר (בעל עבר בעבירות הונאה) ואשתו (ששימשה כרוח החיה בפרשה) פעלו יחד לביצוע ההונאה, זאת באמצעות החלפת כרטיסי סים על טלפונים ניידים של הקורבנות. אחרי שביצעו אקטיביציה, הם דאגו להעביר לניידים שברשותם את כל התוכן מהניידים של הקורבנות. 

סנ"צ יוני חג'ג' מפקד ימ"ר חוף סיפר: "הם היו שולחים לבנק הודעה לקבלת קוד כניסה לאתר ומקבלים קוד סודי לנייד לכאורה של הקורבן שבעצם היה כבר ברשותם, כל זאת ללא ידיעתו של הקורבן. בדרך זו, הם נכנסו באמצעות אתר האינטרנט לחשבונות הלקוחות וביצעו העברות כספים באופן קל".

הוא ציין עוד: "בהמשך, הנפיקו כרטיסי אשראי מזויפים, קיבלו קוד כרטיס ושלחו "קופים" לבצע משיכות, כל זאת שקורבן העבירה לא מצליח לתפעל כלל את הנייד שלו והוא לא יודע על ביצוע הפעולות בחשבונו. באחד המקרים, קורבן עבירה ששהה בחו"ל נותר ללא נייד ותקשורת במשך שלושה ימים, במהלכם משכו מחשבונו 100 אלף ש"י ללא ידיעתו".

מפקד ימ"ר חוף הדגיש כי "השיתוף הפעולה של המשטרה עם הבנקים הוא מלא, ואלו מחזירים ללקוחות שנפלו קורבן לעבירה את הכספים שנגזלו מהם . במקביל הבנקים שוקדים על חסימת הפרצות שנחשפו במהלך הפרשה".

עוד עולה כי בעת מעצרו של אחד החשודים, הוא נראה משליח מחלון ביתו קרוב ל-100 כרטיסי אשראי מזוייפים שהיו ברשותו. נציין, כי במהלך החקירה אספו החוקרים הקלטות של שיחות שהובילו לזיהוי מלא של החשודים המרכזיים וכן צילומים ממכשירי כספומט מהם נמשכו הכספים ובהם תועדו חלק מ"הקופים" שהינם בני משפחה בחלקם של החשודים המרכזיים.