אמבולנס צבאי שעשה דרכו מגבול ישראל-סוריה לבית החולים בצפת הותקף הערב (שני) באבנים באזור נווה אטיב.



האמבולנס נאלץ לעצור והפצועים הסורים שהיו בו הותקפו על ידי תושבי כפרים ברמת הגולן. כתוצאה מכך נפגעו ארבעה בני אדם, ביניהם שני חיילי צה"ל שנפצעו במצב קל.שני פצועים סורים פונו לבית החולים רמב"ם כשהם במצב קשה לבית החולים רמב"ם, ולאחר מכן נקבע מותו של אחד מהם. בעקבות האירוע, במאגדל שאמס החלה הפגנה גדולה.



צפו: חגיגות של דרוזים במג'דל שאמס

הפגנה במאגדל שאמס, בעקבות האירוע. צילום: שלמה מור



אל המקום הגיעו כוחות משטרה גדולים וכביש מאגדל שאמס נווה אטיב נחסם לתנועה. מפקד המחוז הצפוני הנחה להקפיץ כוחות נוספים לגזרה.



בכיר בצה"ל סיפר על שקרה: "האירוע החל בקליטה של שני פצועים סורים, שידוע לנו באופן חד משמעי כי הם לא מגבאהת אל נוסרא. אנחנו לא מסייעים שם וכל הסיפורים על זה לא נכונים".



הגורם אמר כי הקליטה של הפצועים הייתה אמורה להיות שגרתית וכי בעקבות האירוע במהלך הבוקר, בו תקפו בגליל העליון אמבולנס צבאי שהוביל פצועים גם כן, המשטרה הצבאית ליוותה את השיירה. 




פנים האמבולנס שהותקף



הגורם תיאר את התקיפה: "הם הגיעו לצומת והותקפו על ידי עשרות אנשים, האירוע הגיע לכדי תקיפה של נגד וקצין חטיבה של החרמון, כולל תקיפה של הסורים. הם הבינו שהם צריכים להיחלץ משם והם נוסעים לנווה אטיב. לשם הגיעו כוחות גדולים והתחיל אירוע גדול". 



"זהו אירוע חמור מאוד ואנחנו מתייחסים לכך בחומרה", אמר הגורם והתייחס לכך שזו פעם שנייה ביממה שאמבולנס שמוביל פצועים סורים מותקף. הגורם הדגיש: "השמועות לפיהן אנחנו מסייעים לגבאהת אל נוסרא אינן נכונות, אנחנו עסוקים בסיוע הומניטרי".



הגורם הוסיף: "ככל הידוע לנו, הסורים הם אזרחים ולא נעשה במהלך התקיפה שימוש בנשק חם, אך אנחנו נברר את הכל בתחקיר". 



כמו כן, הודגש כי למרות התקיפה, בצה"ל לא שוקלים כרגע עצירה של פינוי פצועים והוסיפו: "זה משהו שיבחן בהמשך ברמת דרג גבוה יותר".




האמבולנס שהותקף



"אירוע שישנה את המציאות"



גורם צבאי נוסף אמר ל"מעריב-און ליין" כי "מדובר באירוע חמור מאוד של תקיפת כלי רכב צבאי שעסוק בהצלת חיים". הגורם אישר כי מדובר באמבולנס צבאי שהוביל פצועים בדרכו לבית החולים. הגורם הוסיף כי "מדובר באירוע שישנה את המציאות כאן". הגורם הוסיף כי הפצועים הסורים שהיו באוטובוס הגיעו לישראל כשהם במצב קשה והתקיפה מסכנת את חייהם.