מוחמד עלאן, העציר המנהלי אשר גרם לתהודה עולמית בעקבות שביתת הרעב בה פתח, נעצר היום (רביעי) שוב ביציאה מבית החולים "ברזילי" באשקלון בצו מנהלי.



בשלב זה, עדיין לא ידועה סיבת המעצר, אך בשלב זה הוא נמצא תחת פיקוחו של השב"ס, אשר מחזיק אותו בעקבות צו אלוף שהתקבל.



עלאן שוחרר הבוקר (רביעי) מבית החולים "ברזילי" לאחר שחש בטוב לאחר תקופה ארוכה בה היה מאושפז, בעקבות שביתת הרעב בה פתח. כזכור, עלאן היה בסכנת מוות בעקבות השביתה, שנמשכה במשך 65 ימים.



מעצרו המנהלי הקודם בוטל בעקבות החלטת שופטי בג"ץ, שפסקו כי בשלב זה יוקפא המצב לחלוטין, בעיקר על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הרפואי. בדיון עצמו הודיעה המדינה כי במידה ויוכח כי הוא סובל מנזק מוחי, המדינה לא תתנגד לשחרורו. 



מעצרו של עלאן נעשה על ידי שוטרי תחנת אשקלון. מוחמד עלאן, והוא נקלט במרכז רפואי של השב"ס ברמלה.

אמו של עלאן טענה: "הוא הפסיק לקחת כדורים במחאה"

אמש טענו בני משפחתו של עלאן כי בששת הימים האחרונים הוא לא לוקח תרופות ומאיים אף להפסיק לאכול ולשתות אם לא יועבר לבית החולים הפלסטיני בשכם, כבקשתו. 
 
אולם הנהלת בית החולים ברזילי באשקלון, שבו הוא אושפז, הכחישה טענות אלו מכל וכל, והדגישה כי "עלאן ממשיך לאכול, לשתות ולקבל תרופות”.
 
עלאן אושפז במחלקה פנימית ה’ ומצבו מוגדר טוב, למרות ש-65 ימי שביתת הרעב גרמו לו נזק גופני. אתמול אמרה אמו של עלאן, מעזוזה, ל”מעריב־השבוע”:  “חזרנו הביתה לפני יותר משבועיים כי העורך דין אמר לנו שמוחמד משתחרר. הוא ביקש לעבור לבית החולים א־נג’אח בשכם, ומנהל בית החולים אף ערך ביקור אצלו כדי לארגן את העברתו. איננו מבינים מדוע לא רוצים להעבירו. הוא הפסיק לפני שישה ימים לקחת כדורים כמחאה".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי מעצרו מחדש של מוחמד עלאן הוא מניפולציה שלטונית, משפטית וציבורית של מערכת הבטחון המשחקת באגו מצד אחד ובאש מצד שני.

"מישהו בדרג מקבלי ההחלטות החליט כנראה להבעיר את השטח באמצעות מסכד אלאקצה והמעצר מחד של מוחמד עלאן", הוסיף טיבי. 

מהמרכז המשפטי עדאלה, שהגיש את העתירה לשחרורו של מוחמד עלאן בזמן שביתת הרעב בשיתוף עם עו"ד ג'מיל ח'טיב, נמסר בתגובה כי העובדה שצו המעצר חודש מיד לאחר שהשתפר מצבו הרפואי של עלאן, מצביעה כי מדובר בצעד נקמני ושרירותי שאינו מבוסס על התשתית הנדרשת להצדקת המשכו של המעצר המנהלי.

"מצבו של עלאן הידרדר לכדי סכנת חיים במהלך שביתת הרעב, וברור היה כי הוא לא יכול להוות כל סכנה ביטחונית במצב זה. משעה שהוא התאושש, מוטלת חובה על הרשויות לבחון שוב את התשתית הראייתית נגדו, דבר שלא נעשה. לכן, אנו נשקול ביחד עם עלאן הגשת עתירה נוספת נגד מעצרו המנהלי".

ואילו ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לגרש את מוחמד עלאן משטחי ישראל. "עלינו לשבור את מעגל המעצר, שביתה, שחרור ושוב מעצר", אמר חסון והוסיף: "על ישראל לקחת אחריות ולהכתיב את המציאות, ולא להיגרר אחרי מחבל אחד. מדינה ריבונית לא יכולה להיכנע לעלאן".