המתח והלחץ בירושלים ממשיך לתת את אותותיו, כשהפעם מקרה לילי הסתיים באסון.



על פי תחקור ראשוני של האירוע נמסר כי שני אנשי כוחות ביטחון ניסו לעלות לאוטובוס, אדם שירד ביקש מהם תעודה מזהה וכשהשניים ביקשו לבדוק אותו, הוא תקף אותם באגרופים, לטענתם וניסה לחטוף את הנשק של אחד מהם.  בוצע ירי לעברו, ממנו הוא נהרג. זהותו של החשוד עדיין נבדקת, אך ככל הנראה מדובר ביהודי.



אחד הנוסעים טוען כי במהלך כל הנסיעה הוא התנהג באופן מוזר. מצאו בכיסיו תעודה אשר מאששת כי מדובר ביהודי, על פי כוחות ההצלה. המשטרה עדיין חוקרת האם מדובר באמת ביהודי. אחת הסיבות שאוששו טענה זו היא החלפת שקיות המתים של זק"א משחורה ללבנה, אשר נשמרת לאדם יהודי.



בתחילה היו כל המעורבים באירוע בטוחים כי מדובר במחבל, אשר מנסה לחטוף את נשקו של החייל, אך כעת נראה כי מדובר באדם יהודי, מעורער בנפשו. 



על פי תחקור של נוסעי האוטובוס, הנוסע היה לחוץ ומבולבל מאוד במהלך הדרך ואף הלחיץ את חלקם. על פי עוד דיווח שלא אומת, היה ניסיון ככל הנראה להפעיל שוקר חשמלי, וכשזה לא עבד, הוא נורה.



יהודה משי זהב יו"ר זק"א. אמר "הגעתי עם צוות זק"א לזירת הפיגוע לכאורה היה נראה לנו כפיגוע 'שיגרתי' בימים אלו ניסיון דקירה והמחבל חוסל. ביקשתי לכסות את הגופה בשקית שחורה. לאחר שהתבקשתי לטפל בגופה ראיתי שמדובר ביהודי והיה טעות שמדובר במחבל. מיד עדכנתי את המשטרה והחלפנו לשקית זק"א לבנה". והוסיף "אנו נמצאים בימים של טרור ומוזנקים לכל  זירת פיגוע. בבאר שבע הייתה טעות ונהרג חף מפשע וכן היום נלקחו חיי אדם בגלל טעות בזיהוי. אני פונה לכל מחזיקי הנשק לפעול ביתר שיקול דעת".



זאב קשש יו"ר איחוד הצלה מספר: "הייתי במהלך פגישה במשרדי איחוד הצלה ושמענו קולות ירי. יחד עם מתנדבים נוספים יצאנו לזירה ולמרבה הנס לא היו נפגעים בנפש. עוברי אורח סיפרו כי מדובר בניסיון לחטוף נשק מחייל שהיה בתחנת האוטובוס בסמוך למשרדי איחוד הצלה ובעקבות כך בוצע ירי לעברו והוא נוטרל. כוחות גדולים של משטרה פועלים בזירה".



עוד יום של פיגועי טרור



מוקדם יותר הערב ארבעה חיילים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו  בפיגוע יידוי אבנים ודריסה, בהם אחד בינוני-קשה ועוד שלושה במצב קל, סמוך לבית אומר על כביש גוש עציון. 
מחקירה ראשונית עולה כי יושבי הרכב יצאו ממנו לאחר שיידו לעברם אבנים ואז נדרסו על ידי רכב חולף, על פי עדי ראייה - באופן מכוון. הפצועים מטופלים ע"י צוותי מד"א ירושלים. המחבל הדורס נורה והוא במצב אנוש.
עוד מדווח על הפרות סדר וזריקת אבנים במקום על מנת למנוע מצוותי ההצלה לטפל בפצועים.
קודם לכן היום נפצעה חיילת קשה, בפיגוע דקירה בכיכר אדם שבבנימין. על פי הדיווחים שהגיעו מהשטח, החיילת נפצעה בצווארה וטופלה במקום.  שני מחבלים השתתפו בפיגוע. מחבל אחד חוסל על ידי לוחמת מגדוד המעברים של פיקוד העורף, שהייתה בסמוך לחיילת שנדקרה ומחבל שני נעצר בחשד שסייע בפיגוע. אישה נוספת הוגדרה כנפגעת חרדה במקום. הצירים סביב מקום הפיגוע נפתחו מחדש לתנועה.
מוקדם יותר במהלך הבוקר נדרס שוטר על כביש 60 סמוך ליישוב עפרה ונפצע קל. רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית הגיע למחסום יזום של שוטרי סיור מתחנת בנימין על כביש 60 באזור "המשטרה הבריטית". שוטר הסיור סימן לרכב לעצור בצד לבדיקה שגרתית. הרכב האט, אך לאחר מספר מטרים האיץ שוב לעבר השוטרים ופגע באחד מהם, שנפצע קל ברגלו. 
אחד השוטרים ירה לכיוון הרכב אך הרכב החשוד המשיך בנסיעה וכעבור כמה מאות מטרים נעצר בצד הדרך והנהג נמלט רגלית לכיוון הכפר סילוואד. כוחות משטרה וצבא פתחו בסריקות לאיתור נהג הרכב שברח, עצרו אותו והובילו אותו לחקירה.
בתל שבע, בוצע יידוי אבנים הערב לעבר אוטובוס. באירוע לא היו נפגעים, אך נופצה שמשת האוטובוס. תחילה היה חשד כי מדובר באירוע ירי, אך החשד הוסר לאחר מכן. זהות החשוד שביצע את הפעולה ידועה למשטרה ובלשי תחנת עיירות מבצעים כרגע סריקות לאיתור ומעצר החשוד.
בנוסף, שני פלסטינים נעצרו הערב בכניסה למעלה אדומים כשבחיפוש ברכבם נתפסו שני מטענים מאולתרים, זאת כחלק מפעילות משותפת של היחידה המרכזית של מחוז ש"י ותחנת מעלה אדומים.  חבלן בדרכו למקום בכדי לנטרל את המטענים. החשודים נלקחו לחקירה במחלק התשאול של היחידה המרכזית מחוז ש"י.