חייל כבן 20 מיחידת "עוקץ" נפצע באורח קל בפיגוע דריסה שהתרחש הבוקר (שישי) בצומת גוש עציון. המחבלת הדורסת חוסלה על ידי כוחות הביטחון במקום. מתחקור עולה כי שלושה חיילים הלכו ברגל במשימת סיור. מחבלת שהגיעה עם רכבה למקום ביצעה את פיגוע הדריסה. החיילים במקום ירו לעברה בעודה ברכב וחסלו אותה. לאחר מכן ברכבה של המחבלת נמצאה סכין. המחבלת היא אמאני סביתאן (35) מחוסאן. נשואה ואם לחמישה ילדים.



ממד"א נמסר כי הולך רגל נפגע מרכב בצומת גוש עציון סמוך לכניסה למגדל עוז. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בירושלים עם פצעיה בגפיים. חובש בכיר במד"א, אליהו בדיל, וחובש רפואה חירום במד"א שמואל דניאל סיפרו: "ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, הוא סבל מחבלה ברגל, כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הגיש לו סיוע ראשוני, העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשהוא במצב קל ויציב". 



פיגוע דריסה בצומת הגוש. צילום: קבוצת כבאות והצלה ארצי
פיגוע דריסה בצומת הגוש. צילום: קבוצת כבאות והצלה ארצי




סכין ברכבה של המחבלת. צילום: דובר צה"ל
סכין ברכבה של המחבלת. צילום: דובר צה"ל



האירוע היום מתרחש לאחר פיגוע נוסף בבקעת הירדן. שוטר תנועה בן 43 נפצע אתמול באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש בכפר עוג'ה בבקעת הירדן. השוטר הכווין את התנועה בעקבות עץ שקרס על כביש 90 ומחבלת בת 14 ניצלה את ההזדמנות ודקרה אותו בכתפו. לאחר הדקירה המחבלת תושבת הכפר החלה לברוח והשוטר הדקור פתח במרדף רגלי אחריה. הוא עצר אותה ללא ירי והמחבלת נעצרה ונלקחה לחקירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לשוטר לבית חולים "העמק" עם פצע דקירה בפלג גופו העליון.