מקרה חמור בצה"ל: חמישה טירונים בבסיס שיבטה סירבו לישון במשותף עם חיילים דתיים וסירבו לאפשר לחיילים בני הישיבות להיכנס לחדר, שניים מהחיילים נשפטו לשמונה ימי מחבוש בפועל והשלושה נענשו על תנאי. על פי הדיווח שפירסם היום (שבת) טל לב-רם בגל"צ, שניים מהחיילים שסירבו לאפשר לבני הישיבות לחדרם נימקו את סירובם בכך שהם מעוניינים לשרת בפלוגה מעורבת ופחדו שכניסת חיילים דתיים תמנע מהם אפשרות זאת, בעוד השלושה האחרים טענו כי שהות משותפת עם חיילים דתיים מפריעה להם בשל ענייני השכמה, תפילות וענייני נוחות.



קצין תותחנים שעודכן באירוע בעת התרחשותו החליט שלא להתעמת עם החיילים המסרבים בשעת הלילה, אך בבוקר הם נשפטו. גורמים בצה"ל אמרו כי שלושת החיילים שנענשו בימי מחבוש על תנאי התנצלו על המעשה והיו גם פחות דומיננטיים בסרבנות שהפגינו בלילה. מדובר צה"ל נמסר כי "התנהגות החיילים אינה עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל. המפקדים רואים זאת בחומרה רבה ועל כן חמשת החיילים נשפטו".



"ההומואים סוטים": לא מקרה ראשון של מתח בין דתיים לחילונים בצבא



האירוע בבסיס שיבטה מתחבר למתחים רבים שהופיעו לאחרונה בנוגע לסוגיות של שילוב חילונים ודתיים בצבא, בדגש התנגדות בכירי הרבנים בציבור הדתי לאומי לשילוב נשים בתפקידי לוחמה ושיתוף פעולה עם חיילים הומוסקסואלים. כזכור אחד מראשי ישיבת עלי, הרב יגאל לוינשטיין תועד כשהוא מתייחס בעת הרצאה לבני הישיבה שלו לחברי קהילת הלהט"ב וטוען כי מדובר באנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם, הקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא בכל הכוח",



"בזמני, סוטים זו הייתה שריטה. גועל נפש. היינו חילוניים אבל נורמליים. לצערי, מי שלא גדל בבית מדרש - אין לו מסורת וההשפעה המערבית נהיית רדיקלית כלפיו", הוסיף בכנס. אם כל זה לא הספיק, לוינשטיין התייחס בכנס לצוערים בבה"ד 1 שנלקחים להצגות ואמר ביחס לתאטראות כי אלו "ערכים של תבוסתנות ופריצות", הוסיף הרב.



בשל דבריו של הרב לוינשטיין, ביקש שר הביטחון אביגדור ליברמן לפטר את ראש המכינה, אך נתקל בהתנגדות מצד שר החינוך נפתלי בנט ודוח שהגיש היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי אין זה מסמכותו של ליברמן לפטר את לוינשטיין. עם זאת הודיע מנכ"ל המשרד כי בכוונתו לזמן את ראש הישיבה, הרב אלי סדן, לשימוע בנושא דחיית גיוס לחניכי הישיבה בשנה ב'. בעקבות השימוע יבטל או יצמצם משרד הביטחון את דחיית השירות שניתנת לחניכי הישיבה כדי שימשיכו בלימודיהם והם יגויסו לצה"ל מיד בתום השנה הראשונה. סמכות זו כן נתונה לשר הביטחון. 



הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטיין