המשטרה מגבירה היערכות לקראת ההכרזה הצפויה היום (רביעי) על ירושלים כבירת ישראל על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בהודעה פנימית שהועברה בין תחנות המשטרה במחוז ירושלים מתבקשים מפקדי התחנות, קציני המודיעין וקציני הביטחון לעבור למדרג פעילות, הן היום והן מחר, שהינו במתכונת מגן 3. לאור זאת, כך נכתב במסמך, נדרשים התחנות לפרוש מחסומי בוקר וערב בהתאם לפקודת המבצע, להציב שוטרים ומתנדבים במוקדים הומי קהל בשעות הפעילות של אותם מוקדים.

כל תחנה תבצע פעילות מוגברת בתחום השוהים הבלתי חוקיים לפי מקומות ויעדים שימסרו על ידי קציני המודיעין בכל תחנה. כמו כן, כל תחנה תאייש קצין ביטחון וקצין בטיחות האמורים להיות ערוכים ולעמוד בקשר החל מהשעה חמש בכל בוקר ביומיים הקרובים, וזאת על מנת למנוע פעילות עוינת. נדגיש כי ההחלטה לעבור למגן 3 מוגדרת במסמך בבירור ולפיה, "ארגוני הטרור השונים הכריזו על מחר ומחרתיים כימי זעם", אשר על כך נערכת המשטרה בהתאם. 

בתוך כך, מספר צוותים של נחתים אמריקאים נשלחו לתגבר את האבטחה על מספר שגרירויות ארה"ב במזרח התיכון, בציפייה להכרזת טראמפ, כך מסרו בכירים אמריקאים לרשת ABC. כל צוות כולל כ-40 נחתים המאומנים במיוחד לסייע באבטחה בשגרירויות אמריקאיות ברחבי העולם. 



ירושלים. צילום: מרק ישראל סלם
ירושלים. צילום: מרק ישראל סלם