מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין נשא דברים הערב (רביעי) באירוע סיכום שנה של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, והתייחס לעסקת מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות. נורקין אמר כי "רכישת ה-F-35 תשפיע על הזירה, אך לא מן הנמנע שנראה אימונים עם מדינות המפרץ בקרוב".

מטוסי F-35 "אדיר" של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

בפתח דבריו אמר מפקד חיל האוויר כי "יש הזדמנות עצומה והזדמנות אסטרטגית בהסכמים עם מדינות המפרץ. לא ירחק היום שנראה אימונים משותפים עם חילות האוויר במפרץ. לפני שנה כבר טסנו באימון ביוון עם חיל האוויר של האמירויות. זה יחזק את היציבות האזורית".

"אנחנו רוצים לשמור על היתרון האיכותי שלנו", אמר נורקין והוסיף: "אני חש מחויבות אמריקאית עמוקה שסוכמה גם עם שר הביטחון בני גנץ לפני חודשיים ליתרון האיכותי. זה פחות טוב לנו שיש מטוסים מתקדמים במרחב. זו מגמה שתשפיע עלינו. נרצה לראות את הטייסים שלנו שומרים על רמתם ואת התעשיות הביטחוניות שלנו משמרות את היתרון היחסי שלנו. זה תנאי לקיום שלנו למאות הבאות".

מפקד חיל האוויר גם התייחס לסוגיית האיום האיראני ואמר כי "המזרח התיכון נפיץ מאד. לא נקבל יכולות איראניות על הגבול ולא נקבל יכולות של טילים מדויקים בלבנון".

על היעדר התקציב אמר נורקין, כי "אנחנו צורכים דלק, חלקי חילוף ופצצות. העסק הופך למורכב. יש עומס על המפקדים לנהל את זה בהיעדר תקציב לשנים הבאות".