דובר צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) את התחקיר הפיקודי שבוצע בעקבות האירוע שהתרחש בסוף השבוע שעבר, במהלכו כוח צבאי הותקף באלימות, וצעיר פלסטיני נורה בראשו. מהתחקיר עולה כי הכוח נקלע לסכנת חיים ממשית: "במקום התפתחה הפרת סדר והכוח הותקף באלימות מצד מספר פלסטינים, שביקשו לסכל את פעילות האכיפה".

בתחקיר נכתב עוד כי הפלסטינים סירבו להתפנות, דבר שהוביל את מפקד הכוח לביצוע נוהל מעצר חשוד, הכולל ירי לאוויר. תוך כדי הירי, שני פלסטינים תקפו באלימות את מפקד הכוח - אחד משך בכוח את המפקד, ואחר תפס את נשקו.

בצבא ציינו כי התקיפה האלימה שחווה מפקד הכוח, נורה ירי לא מכוון, שפגע בפלסטיני אחר שנמנה על מפרי הסדר האלימים. "במקביל לתחקיר הפיקודי, תערך בדיקה מקדימה על ידי מצ"ח שתכלול גביית עדויות מפלסטינים ואיסוף מסמכים רפואיים", נכתב עוד. 

כזכור, ביום שישי אחר הצהריים דווח כי צעיר פלסטיני נפצע באורח אנוש לאחר שנורה בראשו בידי חיילי צה"ל, דרומית לחברון. האירוע התרחש לאחר שהתפתחה קטטה בין חיילי צה"ל שניסו להחרים גנרטור מקומי, לבין תושבי המקום. הפצוע הוא הרון אבו עראם, אשר ככל הנראה גר בסמוך לבית שממנו לקחו חיילי צה"ל את הגנרטור.