השר וחבר הקבינט הביטחוני־מדיני בני גנץ ייפגש במסגרת ביקורו בוושינגטון עם מספר בכירים בממשל ביידן, ביניהם קמלה האריס, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן. זאת, כנגד הנחיותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) שוחח הבוקר עם אודי סגל וטל שלו ב-103FM והתייחס לדברים.

דיווח: ביידן סירב לשוחח עם נתניהו לאחר תקרית משאית הסיוע בעזה
"מתנהגים כמו ילד שעושה דווקא": הטעות הגדולה של ישראל שתעלה לנו ביוקר

"אני חושב שגנץ היה צריך לראות את אזרחי ישראל והחיילים שבמלחמה, שרוצים לראות אחדות. לצערי הוא העדיף את האינטרס שלו על פני האינטרס הציבורי, והעדיף ללכת לארצות הברית שבסופו של יום זה לא יכול לתת דבר. זה מראה את האינטרס של בני גנץ", אמר בפתח השיחה.

"כרגע אנחנו במלחמה ואני מצפה מבני גנץ לקחת אחריות, לראות את החיילים, את האזרחים, ולעזוב את הפוליטיקה ליום שאחרי. יהיו מספיק ימים להתעסק בפוליטיקה, בואו נילחם. בסופו של יום, הפגישה בארה"ב לא תיתן דבר כי בסוף בממשלה מתקבלות ההחלטות", הוסיף סעדה וציין כי "כשגנץ היה רמטכ"ל אף אחד לא היה יכול להיפגש עם ראש הממשלה ללא אישור שלו, כי כך מקובל. זה לא סתימת פיות. נתניהו יודע מה שאתה יודע, שאנחנו במלחמה וצריך לעשות הכל, למרות הקושי, לוותר על האגו, ולאחד את העם הזה".

לביקורת הצטרף גם יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שאמר בפתח ישיבת סיעתו כי "הממשל פוגש ממשלת ימין נחושה ומאוחדת נגד הדבר הזה ומחפש בקיעים. גנץ הוא החוליה החלשה, מי שאירח אצלו את אבו מאזן בבית, מי שבתפיסת היסוד הבסיסית שלו תומך במדינה פלסטינית והתבטא על כך פעמים רבות בעבר. הממשל האמריקאי מחפש לתקוע טריז בממשלה ובחברה הישראלית ולקדם את התוכנית בעזרת גנץ. גנץ משחק לידי ממשל ביידן ובפועל מקדם את התוכנית שלהם להקמת מדינה פלסטינית".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

"אני קורא לשר גנץ להביע בצורה פומבית על אדמת ארה"ב את המחויבות שלו  להחלטת ממשלת ישראל וכנסת ישראל המתנגדת להקמת מדינה פלסטינית. אנחנו חייבים לשדר אחדות ולדבר בקול אחד מול העולם כולו, ואסור לתת לאף אחד לעשות בינינו הפרד ומשול", הוסיף. 

 סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM