חבר הכנסת מהליכוד חנוך מילביצקי התראיין היום (שני) ב-103FM והתייחס לעניינים שעל סדר היום הפוליטי-ציבורי.

הליכוד שומר על כוחו למרות דו"ח מירון; לפיד מתרסק | סקר מעריב

על אמירות הרב הראשי יצחק יוסף שטען כי 'אם יכריחו אותנו (החרדים) ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ': "הרב יוסף לא מתייעץ עם רה"מ לפני שהוא אומר אמירות, ממש לא. זו אמירה לא מוצלחת שאני לא אוהב אותה, שלדעתי לא משקפת את מרבית הציבור שלו. אני לא חושב שזו האמת. כולם מחויבים לעשות שינוי מסלול מחדש. אחרי 7 באוקטובר אין מקום עוד לחרמות וכל מיני התניות. אני מאלו שסבורים שכבר מזמן הייתה צריכה לקום ממשלה רחבה הרבה יותר מזו הקיימת, שיכולה לתת פתרון אמיתי בכל הנושא של חוק הגיוס".

על הליכה לבחירות בזמן מלחמה, אמר: "בלי בחירות, בחירות לא טובות עכשיו למרות שאולי יש כאלה שרוצים. אנחנו לא במצב שאפשר לעשות בו בחירות. יש חיילים בשטח, יהיו חיילים בשטח עוד הרבה זמן, האירוע בצפון הולך ומתרחש. זה זמן לגלות אחריות ולממשלה רחבה שתוכל לטפל בין היתר בבעיות הללו. הציבור הישראלי דורש ובצדק פתרון אמיתי ולא פלסטר שיחזיק שנה או שנה וחצי. מי שעיניו בראשו ומשתמש בלבו, מבין שיש דרישה זועקת מאיתנו לבוא ולעשות מעשה בנושא". 

לדבריו, "הציבור הישראלי לא יוכל לקבל בעיניי עוד מריחה. הדרך היחידה בה זה ייפתר זה דרך איזשהו צוות מורחב שיסתגר ויביא מתווה שיהיה מוסכם על כולם. זה צריך להיות בהסכמות רחבות מאוד, זה גם כול את האוכלוסייה הערבית, וזה משהו שיראה שלוקחים את זה קדימה. בטוח שזה גורם נזק, אבל זה מעבר לעניין המפלגתי. אני בהחלט מרגיש שאמירה כזו מצד מנהיג של ציבור כל כך משמעותי זו אמירה מקוממת ולא נכונה, אין על זה מחלוקת בעיניי. אני לא חושב שרה"מ צריך להגיב לאמירה של כל רב. זה לא כל אחד, אך זו אמירה של רב". 

באשר למתיחות נתניהו-ביידן: "כן יש מחלוקת לגבי הנושא של שתי מדינות, זו מחלוקת מאוד ברורה ונוקבת, מחלוקת של תפיסות עולם. יחד עם זאת, אני לא חושב שזה במצב שזה מסכן את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. ביידן לצערי דיבר לתוך השיח הפנימי במדינת ישראל באמירה שלו". 

סייעה להכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM