בצל הסירוב של השרים בני גנץ וגדעון סער, גם בתוך מפלגת הליכוד זועמים עקב קידום "חוק הרבנים" מטעם מפלגת ש"ס, אשר מציע לשנות את נושא בחירת רב העיר ומועצה מקומית.

סער מגביר את הלחץ בדרישה למקום בקבינט: "ימים ספורים, לא נמרח"
"שילוב מנצח לשמאל הציוני": מה מתבשל מאחורי הקלעים במפלגת העבודה?

ח"כ טלי גוטליב אמרה כי "הפעם לא אתן שישתמשו בי לקידום חוק שחוץ משיסוי ופילוג בזמן מלחמה לא יעשה דבר! אני פונה לכל חברי הליכוד להתנגד להעלאת חוק הרבנות החדש. זה לא הזמן. יש מקום לדון בחוק הזה בכובד ראש ולהימנע בעת הקשה הזו מהרעשה מיותרת".

גם חברה למפלגה, ח"כ אלי דלל טען: "אולי ישנם כאלה ששכחו אבל בטנק בעזה או בגבול הצפון נמצאים כרגע יחד חיילים שחושבים אחרת והתגייסו להילחם יחד והשאירו הכל בצד. ‏כמוהם גם אנחנו נבחרי הציבור לא צריכים להתעסק במה שעלול ליצור פירוד ויכוח ופילוג. ‏שום חוק לא שווה את זה בעת הזו- כן, גם לא 'חוק הרבנים"'.

במקביל, השר עמיחי שיקלי וחברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז מהליכוד שיגרו הערב מכתב לראש הממשלה בו הביעו התנגדות לקידום חוק הרבנים בעת הנוכחית. לדבריהם, ״לא העת לקידום חקיקה שנויה במחלוקת. החוק האחרון שנכון לקדם בשעת מלחמה״. מעבר לשלושה, יש חברי כנסת נוספים במפלגה שמתנגדים לקידום החקיקה. מחר תתכנס ועדת החוקה בראשות יו״ר סיעת הציונות הדתית, ח״כ שמחה רוטמן, כדי להכין את ההצעה לקריאה ראשונה, למרות הוטו שהגישו גנץ וסער.

טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיעת הימין הממלכתי של סער יחד עם סיעת המחנה הממלכתי החליטו להטיל וטו על המשך קידום הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב ורבי שכונות). חבר הכנסת זאב אלקין הודיע על כך ליו״ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: ״חוק הג׳ובים שמקדמת הממשלה, מגדיל דרסטית את מספר הרבנים ברשויות ובעצם לוקח את הכוח מידיהן של הרשויות המקומיות ומעביר אותו לרבנות הראשית ולשר הדתות. החוק הזה יעלה לציבור ביוקר, הוא נועד אך ורק בכדי לשמר את הקואליציה ולא בכדי לשרת את הציבור. אני קורא לבני גנץ ולגדי אייזנקוט לעשות מעשה ולהתפטר. עצם העובדה שהממשלה מקדמת חוקים כאלו שנויים במחלוקת בעת הזו מוכיח דבר אחד- הם עסוקים בהישרדותם הפוליטית ותו לא".

אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אביגדור ליברמן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת מתן כהנא: "מבאס לעסוק בזה תוך כדי מלחמה, אבל סמוטריץ' וש"ס החליטו לקדם את העניין בוועדת חוקה ביום שלישי הקרוב. צפו בסרטון ותבינו איך הברית הפוליטית שסמוטריץ' כרת עם המפלגות החרדיות ממשיכה לפגוע באינטרס הציבורי, ותאפשר לש"ס יד חופשית במינוי רבנים שלא שרתו בצה"ל".