״אין לי שום דבר נגד ערבים. תמיד עבדתי עם ערבים. יצאתי רק נגד חברי כנסת תומכי טרור משום שקרובת משפחה שלי נרצחה בפיגוע טרור״, כך ניסה אתמול סגן שר הפנים, ח״כ ירון מזוז (הליכוד), להסביר לח״כ מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת) את ההתבטאויות שהשמיע בשבוע שעבר במליאת הכנסת וחוללו סערה.
 
כזכור, בדיון בהצעת חוק של הרשימה המשותפת לביטול ההגבלות על איחוד משפחות בין פלסטינים בגדה לבין ערבים ישראלים (תיקון לחוק האזרחות), קרא סגן שר הפנים לחברי כנסת ערבים להחזיר את תעודות הזהות שלהם ואף הפטיר לעברם: ״אנחנו בכלל עושים לכם טובה שאתם פה״.
 
אתמול פגש מזוז את ח״כ גנאים במסדרון קומת הסיעות בכנסת. הוא לחץ את ידו וניסה להסביר לו, בנימה מתנצלת, לטענת גנאים, את דבריו במליאה. ״מה שאמרתי זה לא נגד ערבים. אני תמיד עבדתי עם ערבים, אין לי שום דבר נגד ערבים, אני עשיתי בשביל ערבים יותר מאשר הערבים עשו בשביל עצמם״, אמר מזוז לגנאים, שמאוחר יותר סיפר ל״מעריב-השבוע״ על תוכן השיחה בין השניים.
 

״מזוז אמר לי שהוא חי בין ערבים באזור חיפה והקריות והוא מכיר אותם היטב. לדבריו הוא נהג למכור להם אבטיחים ופירות ויש לו קשרים טובים עם הרבה ערבים עוד מאז היותו סוחר פירות בצפון. הוא הסביר לי שהוא לא שונא ערבים, אלא להפך, ואפילו בכנסת פונים אליו ערבים כדי לעזור להם. הוא אף הציג בפניי מכתבים שקיבל מערבים״.

גנאים הסביר כי בשלב זה הוא אמר למזוז כי ״זה התפקיד שלך. אתה סגן שר פנים. נבחרת כדי לשרת. אני גם התווכחתי ואמרתי לו כי במליאת הכנסת הוא האשים את כולנו וכשאמר שאנחנו צריכים להגיד תודה שאנו פה הוא התכוון לכולנו. אז הוא אמר לי שהוא לא התכוון לכל הערבים, אלא לתומכי טרור. עניתי לו שלא היו טרוריסטים במליאה״.
 
בהמשך השיחה סיפר סגן השר מזוז לח״כ גנאים כי הוא רגיש במיוחד לנושא טרור כיוון שבת משפחתו נרצחה בעבר בפיגוע הגדול שהיה בבית הספר במעלות.
 
״הבנתי ממנו שהוא ומשפחתו חוו טרור״, אמר ח״כ גנאים והוסיף כי ״הבנתי שזה ניסיון להתנצל. הוא הבין שהגזים. גם במליאת הכנסת הוא ניגש לאחדים מאיתנו וניסה להסביר את דבריו, אבל אני אהיה מוכן לשקול לסלוח לו רק אם הוא יעמוד על הדוכן במליאה וייסוג בפומבי מכל הדברים שאמר. אני מקווה שיהיה לו אומץ לעמוד שם ולהתנצל״.
 
מלשכתו של סגן שר הפנים נמסר כי אכן קרובת משפחתו נרצחה בפיגוע במעלות וכי דבריו במליאה כוונו רק כלפי תומכי טרור. בפיגוע שאירע ב-15 במאי 1974 במעלות נרצחו 22 בני ערובה, מרביתם תלמידים, בידי חוליית מחבלים חברי ארגון החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין. בין הקורבנות הייתה יוכבד מזוז, תלמידת כיתה י' בעת הפיגוע.