הפסד לחבר הכנסת אורן חזן: בבחירות חשאיות שנערכו אחר הצהריים (שני) בסיעת הליכוד בכנסת גברה ח"כ נאוה בוקר על ח"כ אורן חזן ונבחרה לתפקיד סגנית יו"ר הכנסת מטעם הליכוד. בוקר קיבלה 16 קולות וחזן קיבל תשעה קולות בלבד. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה, וכמותו גם סגן השר ג'קי לוי וסגנית השר ציפי חוטובלי.



ח"כ דוד ביטן אמר כי "סיעת הליכוד אמרה את דברה, אלה היו בחירות דמוקרטיות". ההצבעה התרחשה לאחר שבשבוע שעבר התכנסה ועדת הכנסת והחליטה לבטל את ההחלטה הקודמת שלה להאריך את כהונתו של ח"כ חזן כסגן יו"ר הכנסת בשנה נוספת. חזן מצידו הביע מחאה חריפה על ההחלטה וטען כי עם תחילת הקדנציה הובטח לו כי יכהן שנתיים בתפקיד. בליכוד דחו את טענותיו, וכאמור, החליטו לקיים את ההצבעה החשאית. הבוקר שקל חזן להחרים את ההצבעה בטענה כי ההחלטה לקיים היום את ההצבעה החשאית התקבלה במחטף בעת ששהה בארה"ב.



הערב אמר חזן לאחר ההצבעה כי "התוצאה נקבעה מראש. מטרת ההצבעה הייתה לפתור את המשבר בין רה"מ ויו"ר הכנסת ולהסיר את החרם שהטיל יולי על הממשלה בעקבות המינוי שלי לקדנציה נוספת כסגן יו"ר הכנסת בשבוע שעבר" .



חזן טען כי "הסיעה כבר בחרה בי לקדנציה של שנה נוספת כסגן יו"ר הכנסת. היא נאלצה לבטל באופן תמוה את ההחלטה שלה לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין איים על רה"מ כי אם אני אהיה סגן יו"ר הכנסת ביבי יכול לשכוח משיתוף פעולה אתו ועם כנסת ישראל. משמעות הדבר היא השבתת פעילות החקיקה. לכן לא הייתה למעשה לחברי הכנסת מהליכוד שום אפשרות אחרת למנוע את המשבר ואת החרם שהטיל יולי על רה"מ, אלא בקיום של בחירות כביכול בסיעה שיסירו את חרב האיום וימנעו את המשבר בין יו"ר הכנסת לרה"מ".



עוד הוסיף כי "תמוה בעיני כי יו"ר הכנסת מרשה לעצמו עקב גחמות אישיות ומלחמות אגו להלך אימים על רה"מ ועל חברי הכנסת מסיעת הליכוד ולשבש את פעילותה החשובה של הסיעה בכנסת ושל ראש הממשלה בכלל. במשך למעלה משנה התנדבתי להיות המבוגר האחראי מבין שנינו, זאת בעקבות בקשות חוזרות ונשנות מרה"מ. אולם אין ספק כי מדובר בתופעה חסרת אחריות וחסרת תקדים. אין לי ספק כי בוחרי הליכוד ונבחריו יידעו לבוא עם אדלשטיין חשבון בקלפי".