ראש הממשלה בנימין נתניהו ספג ביקורת קשה מאז נודע כי הוחלט לדחות את פתיחת שידורי תאגיד השידור הישראלי ל-2018 ואת סגירת רשות השידור. הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, הוא התייחס לטענות כי הוא מעוניין להשתלט על שוק התקשורת.



"אני שומע הרבה מלל לאחרונה על הניסיונות שלי כביכול להשתלט על שוק התקשורת. ההפך הוא הנכון", אמר נתניהו. על דחיית פתיחת שידורי התאגיד ל-2018, אמר נתניהו כי "אם הייתי רוצה להחשיך את המסך כביכול, הייתי נותן לתאגיד לעלות לא מוכן והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך. דרושה הארכת זמן כדי לתת לשידור הציבורי לעלות כשהוא מוכן. לא תהיה החשכת מסך".

עוד אמר ראש הממשלה, כי עיקר הרפורמה היא בערוצי הטלוויזיה מסחריים. הגיע הזמן שיכנסו עוד ערוצי טלוויזיה לחדשות שיוכלו להתחרות עם הערוצים הקיימים. בישראל ישנה ריכוזיות בשוק הטלוויזיה שכמעט ואינה קיימת בעולם החופשי. בדנמרק יש שישה ערוצי טלוויזיה, בבלגיה חמישה ערוצי טלוויזיה, בפינלנד שמונה ערוצים. הציבור הישראלי משווע לחופש בחירה גם בטלוויזיה ולטובת זה אני פועל".

כמו שפעם היו רק שתי חברות סלולר, שתי חברות אוטובוסים, שתי חברות תעופה, והיום יש יותר - כי פתחנו את השווקים לתחרות - כך יהיה גם בשוק התקשורת. כל משקיע שירצה, מימין ומשמאל, מלמעלה ולמטה, מהצד, מהמרכז - כל אחד יוכל להשקיע בערוצים הללו. הציבור הישראלי הוא זה שיבחר במה לצפות - ולא יבחרו בשבילו. הסיבה שאני מחזיק בתיק התקשורת היא כדי לפתוח את השוק הזה לתחרות, כמו שפתחתי לתחרות שווקים אחרים רבים בכלכלת ישראל.

אני רוצה להבהיר עוד דבר: אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת, לא בהכפשות וגם לא בזמן מסך מלטף, שכידוע לכם אני מקבל בלי סוף. דבר אחד אני מבין - ככל שההתנגדות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות גדולה יותר, כך אני מבין שאני עושה את הדבר הנכון".

בתוך כך, ועדת הכלכלה תקיים היום דיון מיוחד בנושא השידור הציבורי, בהשתתפות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר ומנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ.