בשורה טובה לטסים: משרדי החוץ של ישראל ואיחוד האמירויות סיכמו היום (שני) על הסדר ביניים במסגרתו חברות התעופה הישראליות יסדירו בהליך ייעודי אשרה אלקטרונית לכלל הנוסעים הישראלים על טיסותיהם. שר החוץ גבי אשכנזי, שוחח עם עמיתו האמירתי בניסיון לאפשר לישראלים להגיע לאמירויות עוד בטרם יכנס ההסכם הרשמי לתוקף. בעקבות הנחיית השר, פנו אנשי האגף הקונסולרי במשרד החוץ לעמיתיהם באבו דאבי במטרה למצוא פתרון בינים עד לכניסת ההסכם לתוקף.

משרד החוץ פועל בימים אלו להביא למימוש הסכם הפטור מוויזות לישראלים המבקשים להגיע לאמירויות. היום העביר משרד החוץ איגרת רשמית למשרד החוץ האמירתי ובו הודעה על אשרור הסכם הפטור מאשרות לתיירים ואנשי עסקים. על פי ההסכם, מרגע העברת האיגרות ההדדית, נספרים 30 יום עד לכניסת ההסכם לתוקף.

המזרקה למרגלות בורג' ח'ליפה, דובאי, איחוד האמירויות. צילום: ג'קי חוגי

בתוך כך, הודיעה היום חברת התעופה אל על על השקת קו התעופה בין נמל התעופה בן גוריון לדובאי. החברה הודיעה כי תפעיל 14 טיסות שבועיות לנסיכות, במחיר התחלתי של 299$ לכרטיס.

החברה הודיעה שתפעיל שלוש טיסות בימי ראשון וחמישי, ושתי טיסות בכל אחד משאר ימי השבוע. עוד נמסר בהודעה רשמית מטעם החברה שהטיסות יתבצעו במטוסי ה-900-737 ובמטוסי הדרימליינר 787 החדישים.

כרטיסי הטיסה מנתב"ג לדובאי יתחילו כאמור ב-299$ לכרטיס במחלקת תיירים, ללא סידורי כבודה והושבה. כרטיס במחלקת הפרימיום יעלה 599$ ואילו מחירו של כרטיס במחלקת עסקים יחל מ-899$.

ביקור בדובאי, איחוד האמירויות. צילום: ג'קי חוגי

מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל המסחר באל על, התייחס לתחילת מכירת הטיסות לדובאי: "שלושה חודשים לאחר שהפעילה אל על את הטיסה המסחרית ההיסטורית הראשונה בין ישראל ואיחוד האמירויות, אשר הייתה גם הטיסה הישראלית הראשונה לחלוף מעל ערב הסעודית, אנו שמחים להודיע על תחילת פעילות סדירה לאיחוד האמירויות ואנו נרגשים לקראת הפגישה המחודשת עם לקוחותינו בטיסות ישירות לדובאי. נשלב את מטוסי הדרימליינר בפעילות בנתיב ונציע לנוסעינו מחירים אטרקטיביים בכלל מחלקות השירות. לקוחות מועדון הנוסע המתמיד ייהנו מכרטיסי בונוס במחיר מופחת לרגל השקת הפעילות".