בן כספית ואריה אלדד שוחחו בתוכניתם ב-103FM עם רונן צור, יועץ התקשורת לשעבר של שר הביטחון בני גנץ על בקשתו להקים ועדת חקירה במשרד הביטחון בנושא רכש הצוללות. צור הסביר כי גנץ יכל לשפר את תדמיתו הציבורית במהלך הזה אם היה הופך אותו לגדול ומשמעותי יותר, והבהיר כי "נתניהו הוא איש עם חושים חדים. הוא מזהה שמדובר בסכנה אחרת הוא לא היה עולה למתקפה. אני חושב שהוא מבין שבמידה ונכנסים לעובי הקורה של תהליך הרכש יכול לצאת משם תבשיל". 

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה

מה שקורה בימים האחרונים, תקן אותי אם אני טועה, זה כרגיל נוח בשבע שגיאות. עד שהוא יוצא עם הדבר הזה על הצוללות אז הוא חוטף בראש את סעודיה. פאודה לא מעניין אף אחד או שאני טועה.
"המציאות מראה שדברים שלא נעשים בזמנם, האפקט שלהם הוא יחסית נמוך. ועדת חקירה לסוגיית הצוללות כבר הייתה צריכה לקום מזמן וגם שינוי הגישה מול נתניהו, והאמת שזה חייב להיות גם חלק ממהלך הרבה יותר הוליסטי עם הכנה של דעת קהל ואתן דוגמה: כשהולכים למהלך של הקמת ועדת חקירה לצוללות, צריך לעשות אותה באירוע דרמטי. צריך לכנס את המדינה ב-20:00 בערב, לתת נאום מאוד משמעותי, להציג תפיסה מנהיגותית הרבה יותר רחבה ולא לעשות את זה בפוש ב-Ynet או בוואלה או בכל מקום אחר".

אבל אולי לא היה לו איך לשווק את העובדה שזה היה נכון לפני הבחירות, לא נכון מיד אחרי הקמת הממשלה ושוב נכון עכשיו? כלומר זה שקוף שזה מהלך פוליטי ולא ענייני על הצוללות.
"אני חושב שזה היה נכון לפני, תוך כדי ואחרי ואפשר גם לייצר קו רציף שעובר בין בדיקת התהליכים לצד הבדיקה הפלילית. הדברים האלה הרבה יותר קלים וגם צריך לזכור, לא כל המדינה היא מומחית לענייני תקשורת או צבא, ואנשים בסוף מתרשמים מהשורה האחרונה. אם זה היה מתכנס לאירוע הרבה יותר גדול ומשמעותי, היה לכך פתח גם לשיקום הדימוי של גנץ ודעת הקהל, חבל שזה לא נעשה כך אך אולי עדיין לא מאוחר".


כאשר נשאל האם הדימוי של גנץ הוא בר שיקום לדעתו, הסביר צור כי "שיקום תדמית של מנהיגים הוא דבר שאנו נוטים להתייחס אליו כהפיך תמיד אך זה תלוי בשני דברים. במנהיגים עצמם, כדי שהם יתעשתו, יתחילו לפעול על פי אסטרטגיה מסוימת וממוקדת ולא בשלופים ובניית תבנית מחודשת עם דעת הקהל ממקום בו דעת הקהל מוכנה להאמין שיהיה שינוי אמיתי.

הוא הוסיף כי שיקום התדמית מתחיל ברצון המנהיגים ואמר כי לו "אין תחושה, אני לא נמצא בקשר עם אף אחד מהם כבר תקופה יחסית ארוכה אז אני לא יודע לומר לך, אך כל עוד הם לא יקבלו את ההחלטה הזו היכולת לשקם את זה היא לא קיימת".

"יש שתי דוגמאות מצוינות לאנשים ששינו את הדימוי שלהם, אחד זה נפתלי בנט שרק לפני מספר חודשים נפרד מהגלגל הפוליטי וחזר כמועמד מוביל לראשות הממשלה, ואפילו נתניהו בתקופה קדומה כשירד ל-11-12 מנדטים כמעט נזרק מהחיים הפוליטיים וחזר כראש ממשלה חזק, אולי החזק ביותר בתולדות ישראל", הוסיף.

הקמת הוועדה הזו שאנו לא יודעים לגמרי מה הסמכויות שלה, את מי היא יכולה לזמן ואת מי לא צריכה לדעתך להטריד את נתניהו או שזו מכה קלה בסנפיר הצוללת?
"נתניהו איש מנוסה מאוד, אפשר לא להסכים איתו ואפשר לא לאהוד אותו ולא לתמוך בו אך הוא איש עם חושים חדים ואני מציע להיות קשוב מאוד לחושים של נתניהו. הוא מזהה שמדובר בסכנה אחרת, הוא לא שולח את אריה דרעי לעלות למתקפה. הוא עצמו לא היה עולה למתקפה ולא היה שולח את ד"ר קרעי וד"ר זוהר וכל הדוקטורים האלה לעלות למתקפה. אני חושב שהוא מבין שבמידה ונכנסים עם אותם תצהירים של אותם בכירים לעובי הקורה של תהליך הרכש, יכול לצאת משם תבשיל שעלול לחשוף דברים שנתניהו לא מעוניין".