ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים בנמל התעופה בן גוריון, לאור הגעת הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל. כשנשאל על קיום הרוטציה עם כחול לבן השיב ראש הממשלה: "אם נראה גישה אחרת מכיוונה של כחול לבן ושיתוף פעולה בתוך הממשלה, נוכל להמשיך לעבוד יחד. אם לא, כל אחד יכול להבין שזה מוביל לבחירות". עוד הוסיף נתניהו כי הוא היה מעדיף שיתעסקו ב"הבאת השלום האמיתי והבאת מיליוני חיסונים שנוחתים בנתב''ג ויחולקו בארץ לאזרחים".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "מי שמפר הסכמים, תוקע מינויים ומונע את תקציב המדינה ממניעים פוליטיים ואישיים כבר חודשים זה בנימין נתניהו. לא סתם בכל סקר רוב מוחץ של הציבור מאשים את נתניהו בהליכה הצפויה לבחירות - כי זו אמת. אם לא היה משפט - היה תקציב".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי מדובר ברגע היסטורי. "זוהי הטיסה המסחרית הראשונה בין דובאי לישראל. יהיו עוד רבות בשני הכיוונים בקרוב. זהו רגע שמשנה את ההיסטוריה". לדבריו, מדובר בטיסה קדימה לתוך עידן חדש שמשנה את פני המזרח התיכון.

"יש פתיחה עצומה של המסחר, של הכלכלה, של התיירות ושל מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה. זה מפגש בין עמים ומנהיגים ואני חושב שהמציאות כבר לא תראה אותו דבר. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי לתוך שיתוף פעולה ישראלי-ערבי", אמר ראש הממשלה. עוד הוסיף נתניהו כי גם כעת "כל העולם מבין שאנחנו עושים היסטוריה ואני חושב שכולם יכולים לברך על כך".

ראש הממשלה נשאל על ידי אחד מהעיתונאים שהגיעו מאיחוד האמירויות, מה מסמל הרגע הזה עבורו באופן אישי. לשאלה זו השיב נתניהו: "בשבילי הטיסה הזו היא התגשמות חלום, התגשמותה של תקווה. הבאנו את העתיד להווה. כשאנחנו עושים חיבור שכזה, כשאנחנו יכולים לאפשר לאזרחי המדינות להיפגש, אנחנו מגשימים את החלום היום".

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

נתניהו הוסיף כי בזכות ההסכמים יש כבר טיסות ישראליות שעוברות מעל שמי סעודיה ולכן הוא צופה שמעגל הלאומיזציה ימשיך להתרחב. ". שום דבר לא מובטח אבל נראה לי שאם אני צופה קדימה אני מעריך שבחודשים הקרובים נראה עוד מדינות שמצטרפות ברמה כזו או אחרת", אמר ראש הממשלה.