עוד עזיבה בשורות מפלגת כחול לבן: השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הודיעה היום (שלישי) כי היא חוברת למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד. השניים צפויים למסור הערב הצהרה לתקשורת. כהן צפויה להגיש מחר את התפטרותה מהממשלה ומהכנסת, כפי שעשו מרבית חבריה.

בהודעת הפרידה לחבריה בכחול לבן כתבה כהן: "החלטתי לעזוב את כחול לבן ולהתמודד מטעם יש עתיד. אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה". חשוב לי להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני (גנץ). הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות, אבל זה לא גורע דבר מההערכה הגדולה שלי כלפיו". 

גנץ הגיב בהודעה משלו: ״כן חברים - עוד קושי. נודה למירב על דרך משותפת עם סיום שלטעמי לא נדרש. אני ממשיך - כל אחד יבחר".

בתוך כך שוחח גנץ עם שר הרווחה איציק שמולי, והודיע שבכוונתו לפעול לאיחוד משרד העבודה והמשרד לשוויון חברתי. לאור זאת השר שמולי יכהן כשר הממונה על המשרד לשוויון חברתי וכשר הרווחה והעבודה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בנושא. 

עם גנץ נשארו כעת השרים מיכאל ביטון, חילי טרופר, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו שטה ואלון שוסטר, יו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג וחברת הכנסת הילה שי וזאן. 

שר הביטחון בני גנץ מישיבת הממשלה

כהן היא לא הראשונה שעוזבת את כחול לבן ועוברת לבית פוליטי אחר. קדמו לה שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, שחבר שהצטרף למפלגת הישראלים של רון חולדאי יחד עם חברת הכנסת עיניב קבאלה, גבי אשכנזי שהכריז על פסק זמן מהחיים הפוליטיים, שר המדע יזהר שי שהודיע על עזיבת המפלגה, וגם חברי הכנסת רם שפע, אסף זמיר ומיקי חיימוביץ', ומיכל קוטלר וונש.

על אף המשבר הגדול במפלגה, גנץ הכריז בשבוע שעבר על התמודדות כחול לבן בראשותו בבחירות הקרובות במהלך מסיבת עיתונאים בכפר המכביה. "אזרחי ישראל, הבחירות הקרובות, שנתניהו ביהירותו גרר אותנו אליהן, הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך כעת", אמר גנץ בפתח דבריו. "נקודת האור המחכה לכולנו במערכת הבחירות הקרובה – היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו. יסיים להקריב את עתיד ישראל למען עתידו האישי, המשפטי, והפוליטי. רבים ניסו, מיליונים ביקשו את זה, שנים של תקוות להזיז אותו מתפקידו יבואו לקיצן אחרי הבחירות. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן ולא היחיד".

"כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה", אמר גנץ. "נכון, נשכבנו על הגדר, יש האומרים על הרימון. נכון, אנחנו משלמים על כך מחיר פוליטי כבד מאוד. וכמו שעשיתי בכל 40 השנים האחרונות: אני לא חושב על עצמי לרגע, אני חושב עליכם. ידענו מיהו נתניהו גם לפני שנכנסנו, ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבו נתניהו ראה בנו שותפים, או ראה את טובתכם. הותקפתי, ועודני מותקף, מדי יום, בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן יחד עם אנשיו בחודשים האחרונים", אמר גנץ.