בדרך כלל, נהוג לראות את מוצרי הטואלטיקה בחדר השירותים כתמימים וככאלו שיש להם רק שימוש אחד בלבד. אבל מסתבר שבעת הצורך הם יכולים להפוך לכלי עזר - גם אם לא מוצלחים במיוחד - בתכנית בריחה. זה בדיוק מה שגילו לאחרונה זוג אסירים מאוסטרליה, שניסו לברוח מהכלא בעזרת משחת שיניים ונייר טואלט. כפי שוודאי ניחשתם, העובדה שזה הגיע לחדשות אומרת שהניסיון הזה נכשל ובגדול.



השניים, מהכלא Bathurst Correctional Centre בניו סאות' ויילס, ניסו לפרוץ את דרכם החוצה על ידי כך שחפרו חור בקיר התא שלהם. על מנת להסתיר את החור, בעודם מתקדמי בחפירות, הם הדביקו עליו נייר טואלט באמצעות משחת שיניים. 

 
הכלא ממנו ניסו האסירים לברוח. צילום: פייסבוק
הכלא ממנו ניסו האסירים לברוח. צילום: פייסבוק


לצערם הרב, אחת הסוהרות במקום שמה לב למשהו מוזר בקיר והרסה להם את כל התוכניות. כשהסוהרת נשאלה איך הבינה שמשהו אינו קשור אצל השניים, הסבירה: "הבחנתי בחלק האחורי של התא במה שנראה כמו חפירה בבטון, והרבה מלט הוסר. גם היה דגל שצויר על זה כדי לנסות להסתיר את הנזקים". 
 

היא זכתה לשבחים רבים, הין היתר מנציב בית הכלא, פיטר סרבין שאמר בהצהרה רשמית: "אנחנו מאוד גאים בסוהרת, שסקרנותה ושיטות החיפוש שלה בתאים חשפו את ניסיון הבריחה הנועז הזה. אני רוצה להודות לה על שהזכירה לאסירים שניסיונות כאלו הם חסרי תועלת. חברי הצוות שלנו מאומנים היטב והם  טובים במה שהם עושים". באשר לאסירים, אחד בן 37 והשני בן 39, אלו הוכנסו בינתיים לבידוד, עד תום חקירת האירוע.