כשמגיע החודש הזה בשנה, כל אחד מאיתנו מנסה לחגוג לעצמו את יום ההולדת הכי שמח שהוא רק יכול להעלות על הדעת. אחרי הכל, זה היום היחיד במשך שניים עשר החודשים שהוא רק שלנו, אז למה לא לנצל אותו עד תום. כמובן שלכל אחד יש את העדפות שלו, כשחלק יבחרו ללכת לפאב עם חברים, לעשות שופינג או אפילו לטוס לחו"ל.

אבל דבר אחד בטוח, לא משנה כמה נתאמץ, סביר להניח שלעולם לא תהיה לנו מסיבה מפוארת כמו זו שנערכת לקופים בתאילנד. מידי שנה, בדיוק בתקופה זו, תושבי העיירה לופבורי מכינים כמויות אדירות של מזון ומגישים אותם לקופי המקוק המקומיים בצורה הכי יפה שהם יכולים. מעל לכל, חשוב שכל המאכלים יהיו טבעיים, ואלו כוללים לרוב פירות, מיצים, קינוחים וממתקים מקומיים.

מדובר באירוע שנלקח מאוד ברצינות, והתושבים עמלים במשך שעות על הכנתו. אפשר לומר שההשקעה הזו ניראת מעט תמוהה, בהתחשב בכך שכמה דקות לאחר מכן הקופים מגיעים ומכניסים הכל לפה. אבל מדובר באירוע סימבולי, ומאחר והקופים במדינה נחשבים לקדושים, המקומיים מאמינים שהאכלתם תביא להם ולמקום מזל. 

בין אם זו הייתה כוונתם ובין אם לא, לפחות מבחינה תיירותית זה מצליח להם. מידי שנה, נוהרים למקום אלפי תיירים מרחבי העולם כדי לחזות בקופים מתפרעים על האוכל הרב. האירוע קיבל כינויים רבים, ביניהם "סעודת הקופים" ו"פסטיבל הקופים", והוא ידוע בצבעוניות שלו. כמובן שזה גם עניין שבשגרה שאורחי הכבוד במסיבה מטפסים על התיירים וגם גונבים להם דברים.
 
 מעבר לכך שמדובר בחוויה תרבותית, היא גם ידידותית מאוד לאינסטגרם, בגלל שהיא מלאה בצבעים וחיות מתוקות. בימינו, מה יותר חשוב מזה?






 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

⠀ ФЕСТИВАЛЬ В ЛОПБУРИ Только 1 день в году! ТОЛЬКО 25.11.18 ⠀ День, когда со всего Таиланда (и даже мира) съезжаются фотографы, видео операторы и просто любознательные люди, ради того, чтобы запечатлеть обезьянок во время их пира Кадры получаются незабываемые #MonkeyFestival ⠀ В этот день мы подготовили для вас специальную программу: ⠀ 1. ПОСЕЩЕНИЕ ФЕСТИВАЛЯ ОБЕЗЬЯН: Праздничное шествие, гигантский фруктовый стол для обезьян, ростовые фигуры обезьян. Вы увидите выступления артистов в национальных костюмах, праздничный тематический рынок. Первый полноформатный праздник за 2 года. (В том году праздник не проводился) ⠀ 2. Кхмерский храм, самый красивый и самый уцелевший. Единственный, где сохранились стены и древний барельеф. ⠀ 3. Храм белого павлина. ⠀ 4. Обед в лучшем придорожном ресторане. Занесен в тайские путеводители, как место, где готовят самый вкусный Том Ям. Он действительно обалденный. Проверено✔️. ⠀ Стоимость программы 1900 бат ⠀ ❓Кто с нами? Количество мест ограничено ⠀ #страначудес_фестивальобезьян #страначудес_нашиэкскурсии #туристическое_агентство_страна_чудес #страначудес #экскурсиивпаттайе #экскурсииизпаттайи #экскурсиипаттайя #скороотпуск #таиланд #паттайя

A post shared by ЭКСКУРСИИ В ПАТТАЙЕ / ПАТТАЙЯ (@wonderland_travel_agency) on







בסרטון מהאירוע, אפשר לראות את הקופים נהנים מהאוכל ומחברת בני האדם, ולא מהססים לטפס עליהם ולגנוב להם דברים