אם יש לכם סמארטפון (או אייפון), סבירות גבוהה שזה גרם לכם להיתקע בעמוד או ליפול ברחוב לפחות פעם אחת בחייכם. כמובן שלרוב האנשים זה קורה הרבה יותר, ולא לשווא יש משפט לפיו "הטלפונים חכמים, האנשים טיפשים". הבעיה היא, מעבר לכך שזה ממש מביך, שזה גם עלול להיות מסוכן ולא אחת אנשים נפצעו ואף איבדו את חייהם בגלל זה.



לאחרונה למשל, גבר מברידג'פורט, נוטינגהאמשייר, כמעט טבע בתעלה כי הסתכל על הסמארטפון שלו במקום להסתכל על הדרך. באירוע המטריד שתועד במצלמות אבטחה של אכסניה מקומית, ניתן לראות שהוא ממוקד לחלוטין במכשיר, ולא מבחין בכך שהוא הולך הישר לתוך מקור המים. הוא נאבק בכל כוחו לצאת מהמים במשך כמה שניות, ללא הצלחה, ואפשר לראות שהוא מאוד מבוהל מהסיטואציה. למרבה המזל, שני עוברי אורח הבחינו בו לבסוף, רצו לעברו ומשכו אותו החוצה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הוא לא נפגע ולא נזקק לטיפול רפואי, אם כי לא ידוע אם המכשיר שלו שרד.

בעלת האכסניה סיפרה ששיתפה את הסרטון כדי להזהיר אחרים מהסכנה שבהידבקות לסמארטפונים. לדבריה, הגבר חשב שהתעלה היא שביל בגלל שלא הסתכל לאן הוא הולך וגם כי היא הייתה מכוסה בעלים. "שמנו אזהרות במקום, זה משהו שכבר קרה בעבר", סיפרה לכלי תקשורת מקומי.

בעקבות פרסום הסרטון, איגוד גופי המים בבריטניה הזכיר לתושבים להסתכל לאן הם הולכים, בייחוד כשהם נמצאים ליד מקורות מים: "אנחנו שמחים שלתקרית הזאת היה סוף טוב, אבל זה היה יכול להיגמר בצורה הרבה יותר גרועה. אנחנו רוצים להזהיר אנשים מהסכנה שבכך".