בדרך כלל, אם תראו עופות מתנהגים מוזר, זה אומר שזו תקופת הייחום והם משוויצים במה שיש להם כדי למשוך בנות זוג. אך לעיתים, התנהגות משונה עלולה להעיד על כך שהם סובלים ממינון יתר וכנראה זקוקים בדחיפות לעזרה. זה אולי נשמע הזוי, אך זה בדיוק מה שקרה בשבוע שעבר בפארק בהאנטינגטון ביץ', פלורידה, לתדהמתם של המבקרים במקום.
 
עדי ראיה סיפרו שהבחינו בעופות בפארק הולכים לאט, עם צוואר שפוף ועיניהם פקוחות בקושי. אחד מהם, אווז חביב, התמוטט ושכב מחוסר הכרה כשרגליו כלפי מעלה. במרחק לא רב ממנו, נמצא גם שחף במצב קשה שהראה תסמינים דומים.

המבקרים לא הבינו זאת תחילה, אך ההתנהגות המשונה הזו הייתה בעצם תסמינים של מינון יתר, כתוצאה מאכילת כמות מסחרית של תרופות מרשם שפוזרו בפארק. הכדורים, שנראו לעופות כמו גרגרים, כללו תרופות למחלות לב, נוגדות דיכאון, תרופות הרגעה, תרופות שינה ועוד.
 


על פי דיווח של CNN, רבים מהמבקרים מיהרו להזעיק עזרה, מה שכנראה הציל את חייהם של העופות. האווז והשחף, שהיו במצב הקשה ביותר, נלקחו לטיפול במרכז מקומי לבעלי חיים. לאחר מנוחה רבה וקבלת אינפוזיה, השניים החלימו וכעת מצבם טוב. הם נשארו במרכז לצורך השגחה, וצפויים להשתחרר בקרוב. 

אך כעת החשש הוא, שחלק מהעופות שאכלו מהתרופות לא אותרו כי התעופפו משם, ואולי גם הם זקוקים לעזרה. על כן ברשויות המקומיות ביקשו מהמבקרים בפארק לשמור על ערנות, ולדווח על עופות שמפגינים התנהגות מוזרה. נכון לעכשיו, לא ידוע עדיין מי פיזר את התרופות ואם זה נעשה בכוונה לפגוע בעופות בפארק. האירוע נמצא בחקירה.


השחף לאחר ההחלמה. צילום מסך
השחף לאחר ההחלמה. צילום מסך