למרות מה שנהוג לומר, הסיבה האמיתית שעדיף שרק ילדים ישחקו במשחקים היא לא בגלל שזה ילדותי, אלא בגלל שהם אחראים יותר ממבוגרים. הוכחה לכך היא מקרה שהתרחש לאחרונה בדטרויט, מישיגן, במהלכו צעיר בן 21 נפל אל מותו במהלך משחק מחבואים שהשתבש. הצעיר, ג'ונת'ן מאזגאי, נכנס בשבת בלילה עם חבריו למפעל נטוש שהכניסה אליו נאסרה.



הם שיחקו בקומה התשיעית, אך כשהחברים לא הצליחו למצוא את מקום מחבואו של ג'ונתן הם ויתרו ועזבו את המקום בלעדיו. הם חזרו בבוקר עם פנסים, וכשמצאו אותו הבינו מה עלה בגורלו והזעיקו את המשטרה. על פי משטרת דטרויט, מאזגאי נמצא ללא רוח חיים בקומה הראשונה בתוך פיר של מעלית כשהוא מכוסה בהריסות. על פי החשד, הוא נפל פנימה בזמן שרץ לחפש מקום מחבוא.


 
ג'ונתן מאזגאי. צילום: פייסבוק
ג'ונתן מאזגאי. צילום: פייסבוק


בעקבות פרסום המקרה, רבים תהו אם מאזגאי היה יכול להיות עדיין בחיים אם חבריו היו קוראים לעזרה ברגע שהבינו שהם לא מצליחים למצוא אותו. ההתנהגות של החברים עוררה גל של מחאה בפייסבוק, הן בקרב מי שהכירו אותו באופן אישי והן בקרב תושבים בעיר. "היה להם חשוב יותר לא להיתפס על השגת גבול, מאשר לשמור על החיים של חבר שלהם", כתבה גולשת אחת. 

גולש אחר כתב: "אני לא מבין איך מישהו יכול להשאיר חבר בבניין נטוש, בחורף, בלילה?". גולש נוסף כתב בציניות ש"יש לו חברים טובים". מי שהכירו אותו אישית, טענו שג'ונתן "היה אדם מדהים", ושהוא "תמיד עזר לאחרים".