אם אתם חושבים שארנבים הם מתוקים וחסרי אונים, כנראה שאף פעם לא נתקלתם בארנבות השלג של קנדה. למרות המראה הטהור והלבן שלהן, הן ידועות בכך שהן קניבליות, וככאלה לא יהססו לאכול ארנבות אחרות. הוכחה לכך תוכלו למצוא בתיעוד מטריד למדי, אותו צילמו חוקרים מאוניברסיטת אלברטה שבקנדה, בו נראות ארנבות שלג כשהן ניזונות מפגרי ארנבות אחרות. 

עד כה, היה ידוע שהן אוכלות בשר בתקופות בהן אינן מצליחות להשיג חלבון ממקורות אחרים. אבל כעת, החוקרים סבורים שהתופעה הזו הולכת וגדלה אצלן, וכי הן מגוונות יותר במיני החיות שהן אוכלות. אל המסקנות הללו הם הגיעו באמצעות ניסוי, במהלכו פיזרו פגרים של חיות בטריטוריית יוקון הקנדית, ועקבו אחר המתרחש באמצעות מצלמות עם חיישן תנועה.

במחקר, שפורסם בכתב העת Bio One, החוקרים הסבירו שהופתעו לגלות שארנבות השלג אכלו פגרים של שכוי, לינקס וכאמור גם של ארנבות שלג. אומנם מדובר במינים שחיים בטריטוריות קרובות, אבל בדרך כלל הלינקס הוא זה שצד את ארנבות. "היו דיווחים על תצפיות כאלו בעבר", הסביר מייקל פירס, חוקר מוביל במחקר. "אבל הייתי מופתה מהתדירות שבה הארנבות עשו זאת וכן ממגוון המינים אותם הן אכלו - בייחוד לינקס, שהארנבות משמשות כמקור התזונה העיקרי שלהם". 

בסך הכל, במהלך מעקב של שנתיים (2015-2017), הארנבות אכלו כ-12.4% מהפגרים (כ-20 פגרים מתוך 161). אבל הן עשו זאת רק בחודשי חורף והסתיו, ולא נגעו בבשר בשאר עונות השנה. לדעת החוקרים, זו הדרך של הארנבות להשיג פרוטאין במהלך תקופות אלו, בהן קשה למצוא ירקות עשירים בפרוטאין. עם זאת, הם לא יודעים להגיד למה כמות הירקות הללו פחתה, אבל הם מתכננים לבדוק זאת במחקרים עתידיים. כמו כן, הם רוצים גם לבדוק אם יש עוד סיבות לכך שארנבות השלג אוכלות יותר בשר.
 


בינתיים, נוכל רק לקוות שמה שקרה ב"מונטי פייתון והגביע הקדוש" לא יחזור על עצמו, ושארנבות השלג לא יתחילו לזלול גם בני אדם.

יחי

via GIPHY