גם מי שלא מאמין בקיומו, בטח יודע שלפי המיתולוגיה השטן מסמל את המקור לכל הרוע בעולם שלנו. בדיוק בגלל זה, כשמישהו ניסה להציג אותו בצורה עליזה וחביבה, העניין גרר אחריו מיד זעם רב. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בספרד, פסל של השטן שתוכנן להיות מוצב בעיר סגוביה עורר גל מחאה בקרב התושבים הקתולים, בטענה שהוא מהווה עלבון עבורם.

הפסל, בו נראה השטן מחייך ומצלם סלפי, אמור להיות מחווה לאגדה המקומית, לפיה השטן הופל בפח כדי שיבנה את אמת המים המפורסמת של העיר. אבל לאחר שתושבים נחשפו לדגם שלו, הם מיהרו לחתום על עצומה לביטול הצבתו בעיר. בעצומה, שעד כה חתמו עליה כ-10% מהתושבים, נכתב בין היתר שהפסל "פוגע בקתולים מאחר שהוא מאדיר את הרוע", וכן שהוא נראה "ידידותי ושמח" מדי.
 
חוסה אנטוניו אבלה מרדונס והפסל שלו. צילום: טוויטר
חוסה אנטוניו אבלה מרדונס והפסל שלו. צילום: טוויטר

עוד נכתב בעצומה שהשטן "אמור להיות דוחה ונבזי, לא חביב ומפתה", ושזה שתוכנן נראה "טוב לב וחסר כוונות רעות". כעת, בעקבות המחלוקת הרבה שעורר, שופט מקומי קבע שבניית הפסל והצבתו יידחו, עד שבית המשפט יבדוק לעומק אם הוא אכן פוגעני כלפי מאמינים. 
 
מי שתכנן את הפסל, חוסה אנטוניו אבלה מרדונס, סיפר שהוא הופתע מהביקורת החריפה שהותכה כנגד יצירת האומנות שלו. "אני אוהב את העיר וחי בה כבר שלושה עשורים. קיוויתי שהפסל יראה עד כמה אני אסיר תודה לסגוביה על שהפכה לעיר המאמצת שלי", הסביר מרדונס ל-BBC. "לא קיבלתי כסף עבור הכנת הפסל הזה ולא עשיתי את זה למטרות רווח, אלא כמחווה אישית לעיר שלי".

הפסל מעורר המחלוקת. צילום: טוויטר
הפסל מעורר המחלוקת. צילום: טוויטר