בזמן שרובינו פוחדים מכישלון ורואים בו דבר שלילי, פושע מבריטניה ניצל מעונש כבד דווקא בשל היותו לא טוב ב"עבודתו". אותו עבריין נאלח, טרנסי קול בן ה-61, החל לשדוד בנקים ברחבי בריטניה לפני 40 שנים, כשאת השוד הראשון שלו ביצע כשהיה בן 19 בלבד. לא ברור למה הוא המשיך לעשות זאת מאז, שכן הוא נכשל בכל ניסיונות השוד שלו מלבד אחד.



אחת הסיבות לחוסר ההצלחה שלו, היא כנראה העובדה שקול לא טרח להשיג נשק -  דבר קריטי כשדורשים ממישהו כסף שלא שייך לך. במקום זאת, בשנים האחרונות הוא שוטט בין הבנקים ואיים על פקידים עם מסרק עטוף בסלוטייפ אפור. לצערו, אלו הבינו מיד שלא מדובר באקדח אמתי, וסירבו לתת לו לשדוד את הבנק. 

אם זה לא מספיק מביך, באחת הפעמים פקיד שהבחין במסרק אמר לו בכעס "תעוף מפה", וקול נאלץ לצאת מהבנק בבושת פנים. בפעם אחרת, קול שם צעיף על פיו כדי שלא יזהו אותו, מה שגרם לכך שאף אחד מהפקידים לא הבין מילה ממה שאמר. פעם אחת כשהוא כן הצליח בשוד, הוא אפילו לא שם לב לכך, והבחין שהפקידים שמו כסף בתיק שלו כשחיכה לרכבת.
 

טרנסי קול. צילום: טוויטר
טרנסי קול. צילום: טוויטר



זה היה סכום קטן מאוד, כ-380 ליש"ט, אותם נתן לאנשים להם היה חייב כסף. במהלך המשפט האחרון שנערך לו, קול הסביר שהוא הפסיד 2,000 ליש"ט בהימורים, ותכנן להמשיך לשדוד בנקים רק עד שיצליח להחזיר את כל הסכום.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בבריטניה, במהלך השנים קול נכנס אינספור פעמים לכלא וריצה עונשי מאסר קצרים. לשמחתו הרבה, העובדה שהפך לאחד השודדים הכושלים ביותר אי פעם, גרמה לשופט לרחם עליו ולתת לו גם הפעם עונש קליל יחסית.

השופט, קלמנט גולדסטון אמר לקול שהוא אומנם שודד בנקים כבר הרבה זמן, "אבל למרבה המזל אתה לא כל כך מוצלח בזה". הוא גזר עליו 12 שנים בלבד, אך שלח אותו הביתה עם מסר ברור: "חשוב לי להבהיר שאם היית מצליח בניסיונות השוד שלך מלבד אחד, היית מקבל היום מאסר עולם".