בדומה לבני אדם, גם בעלי חיים דואגים למראה שלהם ושומרים על הגזרה על מנת למצוא בני זוג פוטנציאלים. אבל לזכותם יאמר שבניגוד אלינו הם עושים זאת בדרכים פחות מעיקות, ולא תתפסו אותם בחדר כושר, בתור לשייק בריאות או עושים יוגה. מה הם כן עושים? ובכן, לפחות בכל הקשור ללטאות, הן מנסות להוריד מכמויות האוכל שלהן, תוך שהן נעזרות ב"קואצ'רים".


השבוע למשל, לטאת כוח ממין זכר מג'קרטה, אינדונזיה, פצח בדיאטה בעזרת בעליו על מנת למצוא בת זוג. הבעלים, דאיס, סיפר שכשהיצור המגודל, לו קרא "מומון", היה צעיר הוא היה רזה וחטוב, אך כעת הוא הגיע לאורך של כ-2 מטרים ולמשקל שלא משאיר מקום לספק שהוא אוהב לאכול. "הוא נהג לאכול יותר מ-2 קילו של עוף ביום, בגלל זה הוא הגיע לאורך ולמשקל כאלו", סיפר דאיס לחדשות בשפה האינדונזית  kompas, "עכשיו הוא אוכל רק 2.5 ק"ג של עוף אחת לארבעה ימים".

מעבר לכך שזה עלול להציב אותו בסיכון בריאותי, המשקל של מומון גם הותיר אותו לבדו: "ניסיתי לזווג אותו עם נקבות בעבר, אבל זה לא הצליח כי הוא היה גדול מהן בהרבה. במצב האידאלי, הזכרים אמורים להיות קטנים מהנקבות,בגלל זה הוא צריך דיאטה". דיאס, שחבר בקהילה מקומית לשימור לטאות, מצא מומון ב-2014, אז היה באורך של 90 ס"מ בלבד, ולקח אותו הביתה כי חשש לשלומו.

"אנחנו נוהגים לקחת לטאות ולטפל בהן עד שהן מתבגרות, ואז משחררים אותם חזרה לבתי הגידול שלהם. אני רוצה לשחרר את מומון אחרי שאמצא לו זיווג", הסביר, "עצוב לי שיש מי שתופסים לטאות כדי לאכול אותן. לכן חשוב לנו לשמור עליהם כשהם קטנים".
 
kompas :מומון מחפש אהבה. צילום מסך
kompas :מומון מחפש אהבה. צילום מסך