אם אתן מחפשות סיבות לא ללבוש חזיות, תמיד תוכלו להשתמש במקרה הבא כדי להסביר עד כמה הן יכולות להיות מסוכנות. רק קחו בחשבון שזה מקרה די הזוי, ושהסיכוי שהוא יקרה למישהי הוא לא הכי גבוה. על פי פרטי האירוע, שפורסמו בכתב העת הרפואי Canadian Journal of Anesthesia, תושבת קנדה שנורתה בבטן ובחזה כמעט נהרגה בגלל החזייה שלה, לאחר שחוט הברזל שלה חדר לגופה ופגע באיברים חיוניים.

תחילה, כשהיא הגיעה לבית החולים הרופאים היו בטוחים שמדובר עוד מקרה ירי שגרתי וקל לטיפול. המטופלת הייתה בהכרה מלאה והייתה מסוגלת לדבר, והפציעות שלה ממש לא נראו מסכנות חיים. אך זמן קצר לאחר שאושפזה, מצבה החמיר באופן מהיר ופתאומי, והיא החלה לסבול מקשיי נשימה. היא הובהלה לחדר ניתוח והרופאים נאלצו להחדיר צינור הנשמה לגרונה.

כשהם הסתכלו לתוך בית החזה שלה, הם היו בהלם מוחלט כשראו עמוק בפנים חוט ברזל. "כשפתחנו אותה, חוט הברזל פשוט זינק באוויר", סיפרה לורה דוגן, רופאה מרדימה בבית החולים של בריטיש קולומביה ל-Washington post, "הרגשנו כאילו אנחנו בפרק מהאנטומיה של גריי". בהתחלה הרופאים לא היו בטוחים מהיכן הגיעה החוט, והיה חשש שאולי מישהו הטמין מטען חבלה בגופה של האישה.

Canadian Journal of Anesthesia :חוט הברזל שהוצא מגופה של האישה. צילום
Canadian Journal of Anesthesia :חוט הברזל שהוצא מגופה של האישה. צילום


הם התכוננו לפינוי מיידי של חדר הניתוח וביקשו משוטר שיבוא לבחון את חוט הברזל, אך הוא טען שלא מדובר בפצצה. "התחלנו לפנות אנשים מהחדר", הסבירה דוגן, "בשלב הזה אחת האחיות ניגשה אלינו ואמרה 'היי, זה חוט ברזל של חזייה!". דוגן הסתכלה על הבגדים שהורדו מהמטופלת ואז הבחינה שאחד הברזלים של החזייה חסר.
מבדיקה מעמיקה יותר, התברר שהברזל סיבך ואף החמיר את מקרה, לאחר שנדחף לתוך גופה של האישה מעוצמת הפגיעה של הקליעים. הוא חתך את את בטנה של האישה לשניים, חתך את הכבד שלה, פגע באבי העורקים וקרע את הסרעפת שלה: "לא האמנתי לחדות של הקצוות שלו, הברזל פעל במקרה הזה כמו חרב, זה היה כמעט כירורגי". היא סיכמה את המקרה המפתיע: "עבדתי במקצוע הזה כבר 20 שנים, אבל בחיים לא הייתי מעלה על דעתי שחוט ברזל של חזייה יוביל למצב מסכן חיים"
למרבה המזל, למרות מה שעברה המטופלת היא החלימה לחלוטין. בעקבות המקרה, רופאים רבים הזהירו נשים מפני לבישת חזיות עם ברזלים. באשר לדוגן, היא הודתה ש"מעולם לא מצאתי אותן נוחות, באופן אישי".

Canadian Journal of Anesthesia :צילום נטגן של האישה הפצועה. צילום
Canadian Journal of Anesthesia :צילום נטגן של האישה הפצועה. צילום