מעבר לכך שהם מהנים, מחקרים רבים כבר הוכיחו שוב ושוב שאקטים מיניים - ביניהם מין אורלי וסקס - עוזרים לנו לחיות יותר, להיות שמחים יותר ולהיות בריאים יותר. זה אומנם נכון עבור רוב האנשים, אבל תאמינו או לא יש מעטים שהאקטים האלו לא הכי מומלצים עבורם, ויכולים לסכן את חייהם. 
השבוע תושבת לונדון נאלצה לגלות זאת בדרך הקשה, כשהגיעה לטיפול נמרץ לאחר שבן זוגה ביצע בה מין אוראלי. האישה בת ה-44 מאוד נהנתה מהאקט והייתה ממש קרובה לאורגזמה, כשלפתע איבדה את ההכרה. היא שבה להכרה דקות ספורות לאר מכן, והובהלה לבית החולים האוניברסיטאי מערב מידלסקס.

על פי דו"ח המקרה, שפורסם בכתב העת The British Journal of Medicine, כשהגיעה התלוננה על כאב ראש ובחילה, אך הסימנים החיוניים שלה היו תקינים והיא הייתה ערנית ומגיבה. הפרטנר שלה, שהגיע יחד איתה לבית החולים, סיפר ששם לב ש"הגוף שלה הפך נוקשה" כשהוא ביצע בה מין אוראלי.

חטפה שבץ כשקיבלה מין אוראלי. אילוסטרציה: אינגאימג
חטפה שבץ כשקיבלה מין אוראלי. אילוסטרציה: אינגאימג


בסריקות שנערכו לאישה, התברר שהיא עברה דימום מוחי תת-עכבישי - סוג נדיר מאוד של שבץ שנגרם בדרך כלל על ידי התבקעות של מפרצת. היא טופלה באמצעות הליך בשם אנדו-וסקולריזציה - בו מוכנס קתטר דרך צנתור ומועבר למפרצת, ועליו שמים סלילי פלטינום, שגורמים לדם באזור להקרש ןלחסימת המפרצת. 

לשמחתה הרבה, היא שוחררה מבית החולים אחרי שבועיים ללא סיבוכים נלווים. בדו"ח נכתב אומנם שהיא עישנה בקביעות, שתתה, סבלה מאסתמה, וכשהייתה בת 20 חלתה במלריה מוחית - אך הרופאים ציינו שזה לא הכרח מה שגרם לשבץ. יחד עם זאת, הרופאים ציינו שאקטים מיניים עלולים לגרום להתבקעות של כלי דם במוח כי הם מעלים את לחץ הדם: "מחקרים קודמים הראו שלחץ הדם והדופק נוטים להשתנות במהלך אקטים מיניים, ולעלות במהלך האורגזמה".
 

via GIPHY