שועל צעיר שהסתנן לתוך לול תרנגולות בצפון־מזרח צרפת ציפה לארוחת ערב זמינה ומזינה, אולם התרנגולות לא שיתפו עמו פעולה, תקפו אותו וגרמו למותו. האירוע המפתיע התרחש בתיכון החקלאי "האלון הגדול" בפונטיבי שבאזור בריטני, כאשר תלמידים שבאו לבדוק את התרנגולות גילו לתדהמתם את הפגר של השועל כשעליו סימני מכות ונקירות. 
האחראי על תחום החוואות בבית הספר, פסקל דניאל, סיפר שהתרנגולות מסתובבות בחופשיות בשטח בית הספר, ולפיכך הוא העריך כי השועל הצעיר (בן חמישה־שישה חודשים) הסתנן בשעות הערב, בעת כינוס התרנגולות וסגירת שערי הלול. במצב זה, כשהעופות החלו לרדוף אחריו, הטורף שהפך נטרף לא יכול היה לצאת מהשער הסגור, נלכד באחת הפינות והותקף באלימות. 
"התרנגולות נמצאות שם מאז יולי, וייתכן שהן למדו כיצד להגן על עצמן", אמר דניאל. "התרנגולות יכולות להגיע במסה, והשועל המופתע נכנס לפאניקה לנוכח המספרים העצומים". הוא ציין כי לעתים פציעות של שועלים עלולות להיגרם מגרדת, אולם הפעם לא היה ספק שמדובר ברצח אלים, גם אם מתוך הגנה עצמית. 

מומחה לבעלי חיים מהאזור אינו חולק על קביעתו של דניאל כי הייתה זו הכמות הגדולה שהכריעה את הקרב, אבל הוסיף: "יכולות להיות סיבות נוספות. השועל היה צעיר ולא מנוסה, וייתכן שהוא כבר היה חלש ואפילו פצוע, וידוע לנו שתרנגולות יודעות לתקוף בעל חיים חלש".