מאז ומתמיד חוקרים ניסו לפצח את הסוד לאושר, ובמהלך השנים הם אף מצאו גורמים שונים שיכולים לתרום לכך. כעת, אל הממצאים האלו מצטרף מחקר חדש, לפיו הדרך אל האושר היא קלה להשגה וחינמית לחלוטין. לפי המחקר המשמח, שמירה על כושר תתרום יותר לאושר הכללי שלכם מאשר נאמר, העלאה במשכורת.
אל המסקנות הנפלאות האלו הגיעו חוקרים מהאוניברסיטאות ייל ואוקספורוד, שמצאו שיש קשר הדוק בין פעילות גופנית לאושר, ושהוא חזק יותר מהקשר שבין כסף לאושר. במחקר שלהם, הם שאלו 1.2 מיליון אמריקאים את השאלה הבאה: "כמה פעמים הרגשתם רע מבינה נפשית ב-30 הימים האחרונים, למשל בשל סטרס, דיכאון, או בעיות רגשיות אחרות?" כמו כן, הם נשאלו על השכר שלהם ועל הפעילות הגופנית שהם מבצעים, אם בכלל. הם יכלו לבחור מבין 75 סוגים שונים של פעילויות (כמו הליכה, ריצה, נסיעה באופניים, הרמת משקולות וכו).

אנשים פעילים יותר הם אנשים מאושרים יותר. צילום: פיקסאביי
אנשים פעילים יותר הם אנשים מאושרים יותר. צילום: פיקסאביי

 
לפי תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת הרפואי The Lancet, בממוצע, אנשים חשו ברע במשך 35 ימים בשנה, אך אלו שלא עסקו בפעילות גופנית חשו ברע 18 ימים יותר מאלו שעסקו בפעילות גופנית בקביעות. אבל הנתון הכי חשוב שנמצא במחקר הוא ללא ספק זה: אנשים שעסקו בקביעות בפעילות גופנית הרגישו טוב באותה המידה כמו אנשים שלא עסקו כלל בפעילות גופנית, אך הרוויחו משכורת גבוהה יותר ב-25 אלף דולר בשנה (כ-7,700 שקלים בחודש) מאלו שעסקו בפעילות גופנית.

המסקנה של החוקרים, הייתה שמי שלא עוסקים בפעילות גופנית יצטרכו להרוויח הרבה יותר כסף כדי להשיג את אותו אפקט של אושר, שנגרם כתוצאה מעיסוק בפעילות גופנית. הבשורות הטובות? לא צריך להיות ספורטאים מקצועיים כדי להפוך למאושרים. למעשה, לפי המחקר, פעילות גופנית מתונה של 30-60 דקות במשך שלוש עד חמש פעמים בשבוע תספיק לכם. כמו כן. פעילות עם עוד אנשים תעצים את החוויה עוד יותר.