אצלנו בני האדם, כשהמנהיג כבר לא מתפקד או לא עושה את מה שהבטיח לעשות, אנחנו מורידים אותו מהשלטון ובוחרים אחד אחר. אבל בממלכת החיות זה קצת יותר מורכב, ולעיתים כדי להחליף את המנהיג יש צורך להגלות אותו מהלהקה או אפילו להרוג אותו. בפתרון הקטלני הזה בחרו קופים בגן חיות בגרמניה, לאחר שהבינו שהמנהיג הזקן שלהם כבר לא יכול להעמיד צאצאים.

הקוף, קורנליוס בן ה-18, שימש זמן רב כמנהיג של 23 קופי מקוק ברברי (אשר נמצאים בסכנת הכחדה), במתחם מיוער בגן החיות בעיר זונדרסהאוזן. לאור גילו המופלג, בשנים האחרונות הוא הפך למטרה לשאר הזכרים, שנאבקו על מנת להיפטר ממנו ולתפוס את מקומו. הם נהגו להתעלל בו ללא הרף, כשבשעת האכלה למשל, הם העיפו אותו הצידה כדי שלא יוכל לאכול.
 
למרבה הצער, בשבוע שעבר הם הצליחו להיפטר ממנו סופית, על ידי כך שהתנפלו עליו והכו אותו למוות. מנהל גן החיות, סילביו דיטצל, סיפר שקורנליוס כבר לא יכול היה להעמיד צאצאים, ולכן הפך ל"חסר תועלת" עבור הלהקה שלו. הוא התדרדר פיזית במידה משמעותית, כשבן היתר עורו הפך מדולדל, הוא היה גיבן ונותר כמעט ללא שיניים.

קורנליוס. צילום: טוויטר
קורנליוס. צילום: טוויטר
 
"קורניולס הפך רק לנסבל בקושי, לאף אחד מהקופים כבר לא היה כבוד עבורו", הסביר דיטצל, "בגלל ששיניו נשרו הוא לא הצליח להגן על עצמו". הוא הוסיף שכשקורנליוס היה צעיר, נהג להשתמש באלימות כלפי שאר הקופים על מנת למשטר אותם. מקרה אחד שזכור לו היטב התרחש לפני שש שנים, אז קורנליוס הסיט את הקופים נגד ארבעה יריבים שלו, ואלו עזרו להשליך אותם מעבר לגדר החשמלית הגבוהה". צוות גן החיות הצליח לאתר אותם ולהשיבם למתחם רק בתום שבועיים של חיפושים אינטנסיביים.

נכון לעכשיו, אומנם גופתו של קורנליוס עוד לא התקררה, אך כבר נמצא לו מחליף פוטנציאלי - מקוק ברברי בן שש בשם ג'ונאס, שנחשב לאהוב הנקבות במתחם: "כולן נופלות לרגליו, וזה מה שמשנה בממלכת החיות".
 
קורנליוס בצעירותו. צילום: טוויטר
קורנליוס בצעירותו. צילום: טוויטר