חברת אורנג', הנמצאת בבעלות ענקית התקשורת הצרפתית הממשלתית הודיעה היום (חמישי) כי תסיים את עסקת זיכיון המותג עם חברת פרטנר תקשורת הישראלית, יום לאחר שאמירות מבכיר בחברה הביאו לביקורת קשה בישראל.

"כחלק ממדיניות מותג חדשה, חברת אורנג' איננה מעוניינת להשאיר את המותג פעיל במדינות בהן החברה איננה המפעיל הישיר של השירות. בתוך המסגרת הזאת, תוך כיבוד הסכמים קיימות, אורנג' תסיים את מתן הרישיון לשימוש במותג בישראל". 
 
אתמול הצהיר סטפן רישאר, מנכ"ל החברה העולמית, במהלך ביקור בקהיר, כי  היה שמח לנתק את קשריו עם ישראל.  ההודעה הביאה לתגובות חמורות ברחבי בישראל והעולם היהודי וגם לביקורת קשה כלפי החברה מצד בכירים.

מי שנמצאת תחת לחץ אדיר מאז ההצהרה, היא ממשלת צרפת, אשר מחזיקה כ-33 אחוזים ממניות החברה דרך חברת פראנס טלקום הממשלתית. הוועד למלחמה באנטישמיות פרסם היום  הודעה לפיה יתבע את אורנג' על הפרת סעיף 222 בחוק הפלילי, שאוסר אפלייה מטעם לאום. אגב, מנכ"ל החברה, הוא אדם שמתמנה על ידי ממשלת צרפת והמנכ"ל הנוכחי, סטפן רישאר, היה בעבר פקיד במשרד האוצר. 

שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל אמר היום כי "בהנחייתה של סגנית שר החוץ, פועלת שגרירות ישראל בפריז באופן נמרץ כדי להביע את החומרה בה רואה ישראל את ההתבאטאות של מנכ"ל אורנג' בקהיר ואת הציפייה לההברות מיידיות. המגעים של השגרירות כוללים פעילות בממשל הצרפתי במשרד החוץ והכלכלה ובקרב הארגונים למינהים כמו גם בתקשורת הצרפתית". 

כפי שהיה צפוי מליל אמש, מניית החברה בבורסה בתל אביב החלה את היום בירידות שערים חדות. מניותיה של החברה צללו בארבעה אחוזים, אך לקראת אמצע יום המסחר חל תיקון והירידות נעמדו על שני אחוזים. כאמור היום זהו יום המסחר האחרון של השבוע, מה שעשוי לאפשר לחברה זמן להתאושש מהמכה אותה הנחית המנכ"ל אמש במסיבת עיתונאים בקהיר.