נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש הלילה (שלישי) עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ובפגישה הם דנו בין היתר במלחמת האזרחים בסוריה ובמעורבות צבא רוסיה בלחימה.



בסיום השיחה אמר פוטין לכתבים כי "אנו מכבדים את האינטרס של ישראל אבל מודאגים מהתקיפות האוויריות שלה בסוריה".



על הפגישה עם אובמה שארכה כשעה וחצי הוא סיפר שהייתה "מאוד שימושית וכנה" והם דנו במעורבות רוסית במערכה הצבאית נגד הקיצונים האסלאמיים של דאעש בסוריה.



"כשזה מגיע למעורבות רוסית, אנחנו מהרהרים על מה נעשה כדי לתמוך באלה שנמצאים בשדה הקרב ומתנגדים ללוחמי המדינה האסלאמית", אמר פוטין.



פוטין התייחס למלחמת האזרחים בסוריה ולכך שאובמה לא חושב שהפתרון בסוריה יכלול את הנשיא בשאר אל-אסד ואמר כי הצבא הסורי והמיליציות הכורדיות נלחמים נגד לוחמי המדינה האסלאמית וקבוצות קיצוניות אחרות וכי זו תהיה טעות לא לשתף פעולה עם הצבא הסורי: "עלינו להבין שרק כוחות הנשיא אסד הם אלה הנלחמים בדאעש".



כזכור, נשיא רוסיה נאם על בימת עצרת האו"ם ואמר כי מדינות המערב ובראשן ארצות הברית לא התערבו מספיק בנעשה בסוריה ואשמות בהשלכות ההומניטריות של המלחמה: "במקום להתערב, הביאו לתוצאות הרסניות. במקום ניצחון הדמוקרטיה קיבלנו אלימות, עוני ואסון חברתי. אלו שגרמו למצב הזה, הבנתם מה עשיתם? הבאתם לעליית האנרכיה, קיצונים וטרוריסטים".



פוטין הוסיף כי "היום אנחנו מאפשרים תמיכה לסוריה שפוגעת בדאעש. אני חושב שזו טעות קשה לסרב לתמוך בסוריה - שנלחמת בטרור פנים מול פנים". בעקיצה לארצות הברית, הוסיף פוטין כי "אנוכיות כלכלית" הביאה לסנקציות חד-צדדיות שהם בניגוד לעקרונות של ארצות הברית לטענתו.