העימות הרפובליקני השלישי נערך הלילה (חמישי) ועיקר הביקורת של המועמדים הופנתה למנחי העימות שהואשמו כי גופי התקשורת מסלפים את המרוץ לנשיאות.



בעימות השתתפו: פול ראנד, סנאטור מטעם קנטאקי, טד קרוז, סנאטור מטעם טקסס, מרקו רוביו, סנאטור פלורידה, מייק האקבי, מושל מדינת ארקנסו לשעבר, ריק סנטורום, סנאטור מטעם פנסילבניה לשעבר, ג'ורג' פטאקי, מושל מדינת ניו יורק לשעבר, קרלי פיורינה, מנכ"לית היולט פקארד לשעבר, ד"ר בן קרסון, נוירוכירורג, לינדזי גרהאם, סנאטור מטעם דרום קרוליינה, ג'ב בוש, מושל מדינת פלורידה לשעבר, דונלד טראמפ, בובי ג'ינדאל, מושל מדינת לואיזיאנה, כריס כריסטי, מושל מדינת ניו ג'רזי, ג'ון קייסיק, מושל מדינת אוהיו וג'ים גילמור, מושל מדינת וירג'יניה לשעבר.



קרוז קיבל קריאות עידוד כשתקף את התקשורת, תוך שהוא מפנה בהצלחה את הקהל נגד מנהלי העימות באומרו ש"איכות השאלות מסבירה מדוע העם האמריקאי לא סומך על התקשורת", הוא הוסיף ואמר "מה דעתכם שנדבר על הנושאים המהותיים שלאנשים באמת אכפת מהם?".




המועמדים בעימות הרפובליקני. צילום: רויטרס


בשלב מסוים במהלך הדיון, ג'ב בוש החל להלום על דלת חדר הבקרה תוך שהוא צועק על מנהלי הרשת כי המועמדים לא מקבלים זמן שווה וגם יתר המועמדים העבירו ביקורת על רשת CNBC שאירחה את משדר העימות.



ריינס פרייבוס, יו"ר הוועדה הלאומית הרפובליקנית, גם מתח ביקורת על האופן בו נוהל הדיון ואמר: "הייתי מאוד מאוכזב, חשבתי שיהיה ערב הוגן אבל השאלות היו ברמה נמוכה".



למועמד רוביו הפנו שוב ושוב שאלות מסובכת ותשובותיו זכו למחיאות כפיים חזקות. הוא נשאל על הצורך לחסל את קרנות הפנסיה לאחר שלו עצמו לא חסר ככל הנראה כסף ועבור ספר שפרסם הוא קיבל מיליון דולר והוא ענה בעוקצנות: "השתמשתי בכסף כדי לשלם את ההלוואות שלי. והספר זמין בכריכה רכה!".



מתיחות נרשמה בין רוביו לבוש שניסה לתקוף את רוביו ודחק בו להתפטר מהסנאט בשל ההיעדרויות הרבות שלו. בוש לא ניצל כהלכה את הבמה שניתנה לו והפרשנים שחשבו שהוא ישלוט בעימות טוענים כי הוא הפסיד.




ג'ב בוש. לא ניצל את העימות. צילום: רויטרס


הופעתו של דונלד טראמפ, המועמד המוביל לשעבר, הייתה לא אופיינית והוא סבל מקצרים בנשימה. הוא הכחיש שהעביר ביקורת על רוביו ובנוסף, הוא כינה את השאלות "מגוחכות" והיה נראה באופן כללי עייף. גם מי שמסתמן כמועמד מוביל, ד"ר בן קרסון לא בלט בעימות.




ארבעת המועמדים האחרים - פיורינה, קייסיק, פול והאקבי - לא בלטו, למעט אולי קייסיק שהיו לו כמה רגעים משכנעים בהם כעס על "הפנטזיות" שהוצגו לטענתו על ידי יריביו.



כריסטי, המושל של ניו ג'רזי אמר בסוף העימות: "אנחנו בחוב, יש לנו את דאעש ואת אל-קאעידה שתוקפים אותנו, ואנחנו מדברים על כדורגל?".