הסכם דרמטי בין מנהיגי האיחוד האירופי לטורקיה: מעתה טורקיה לא תאפשר למהגרים לצאת משטחה אל תוך אירופה. בתמורה לכך, האיחוד האירופי יספק תגמולים שונים למדינה. במסגרת ההסכם אף הוחלט כי במידה ומהגרים אכן יצליחו לצאת מגבולות המדינה ולהגיע למדינות אחרות באירופה, האיחוד ישלח את המהגרים חזרה לטורקיה. 

ההסכם נחתם היום (שישי) לאחר בוקר של דיונים עם ראש ממשלת טורקיה, אהמט דבוטאולו. טורקיה תקבל שישה מיליארד יורו מהאיחוד כדי לתמוך בהתמודדותה עם הפליטים. בנוסף, הוחלט כי תקודם קבלתה של טורקיה לאיחוד האירופי ויוקלו דרישות הויזה לביקור של אזרחים טורקים במדינות האיחוד.

אירופה תקלוט מתוך טורקיה באופן מוסדר אלפי פליטים מסוריה. "הגענו להסכם עם סוריה, כל המהגרים הלא-חוקיים שמגיעים ליוון מטורקיה יוחזרו!" פרסם בטוויטר ראש ממשלת צ'כיה בוהוסלב סובוטקה. 
ההסכם צפוי לאטום את הנתיב המרכזי ביותר דרכו מהגרים פליטים מהמזרח התיכון, בפרט מסוריה, מגיעים לאירופה. בשנה האחרונה עברו דרכו יותר ממיליון פליטים, שהתמקמו בסופו של דבר בעיקר בגרמניה ובשוודיה. 

אנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, אמרה לאחר החתימה כי "אין לנו אשליות - יהיו מכשולים בהמשך. יש אתגרים משפטיים משמעותיים שאנחנו צריכים להתגבר עליהם. בכל זאת, אני חושבת שההסכם נותן מומנטום שלא ניתן יהיה להסיג אחורה, והעובדה כי הגענו להסכמה חשובה לי מאוד"